Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå 1.året på BI. I fagene mikroøkonomi og makroøkonomi som er 2.året står det under forkunnskaper at man må ha matematikk for økonomer. Kan jeg ta det til høsten, selv om jeg ikke står i matte nå til sommeren? Setter pris på svar!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Spør BI direkte?

Står det at du "må" ha det, så regner jeg med at du MÅ det.

Gjest Mynona83
Skrevet

Spør en studieveileder - men hvis du ikke står på matta tror jeg du vil slite med mikro hvertfall. det er en del som må være på plass fra 1.året for å forstå dette. Det er en del derivasjon blant annet. Makro husker jeg ikke om det var så mye tenkisk regning i...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk på matten første gang jeg tok den, og tok likevel både mikro og makroøkonomi før jeg besto siste del av det første året med matte, så tror det bør gå bra. Du blir vel automatisk meldt opp i fagene dersom du har kommet inn på f.eks. en bachelorgrad, uavhengig om du har bestått. Men sjekk med studiestedet dersom du er usikker.

AnonymBruker
Skrevet

væææ, dette lurer jeg også på! noen som vet?

Skrevet

Jeg tok flere fag på BI som bygde på andre fag uten at jeg hadde grunnfagene. Tok bla Bedøk 2 før jeg tok bedøk 1.

Tror det bare er anbefalte forkunnskaper, og du har ansvar selv for å kunne det du skal.

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder mikro så trenger du matten i bunnen. Mikro er masse utregninger og du vil slite dersom du ikke kan matten. Selv om jeg er god i matte så var mikro en utfordring allikevel.

På makro er matten enkel så der vil du klare deg med det du hadde fra videregående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...