Bellamy Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Nope. Med mindre noe er forandret er det absolutt ingenting som skjer, annet enn at det kommer på vitnemålet. Fikk nedsatt orden 1.året jeg også, og har ikke merka noe til det!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Så vidt jeg vet gir ikke høyt fravær utslag på orden og oppførsels karakteren. Med mindre det er skulk.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Men høyt fravær på vitnemålet er negativt med tanke på å søke sommerjobb og jobb etter vgs... Jeg hadde store problemer med å få meg en jobb pga mitt høye fravær. I 1.kl hadde jeg bare 3 dager og 2 timer, men i 2 og 3 klasse var det betydelig mer - men det var fordi faren min døde. Til slutt fikk jeg en erklæring som jeg alltid må legge ved vitnemålet som begrunner det høye fraværet mitt i 2. og 3.klasse, og da har jeg ingen problem med å få jobb.
Periwinkle Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Men høyt fravær på vitnemålet er negativt med tanke på å søke sommerjobb og jobb etter vgs... Jeg hadde store problemer med å få meg en jobb pga mitt høye fravær. I 1.kl hadde jeg bare 3 dager og 2 timer, men i 2 og 3 klasse var det betydelig mer - men det var fordi faren min døde. Til slutt fikk jeg en erklæring som jeg alltid må legge ved vitnemålet som begrunner det høye fraværet mitt i 2. og 3.klasse, og da har jeg ingen problem med å få jobb. De fleste deltidsjobber etter VGS ser ikke på vitnemålet fra VGS i det heletatt er min erfaring. Ingen av de jobbene jeg søkte la jeg med vitnemål, og fikk heller aldri spørsmål om det. Når man søker fast jobb har man jo ofte høyere utdanning også, og da er jo vitnemål og fravær fra videregående ikke viktig i det heletatt
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Jo, men som regel trenger man en sommerjobb og deiltidsjobb ved siden av studiene, og etter min erfaring hadde jeg problem med det helt til jeg fikk med en erklæring på årsaken til mitt høye fravær. Det varierer nok fra sted til sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå