Gå til innhold

Når ville du kontaktet lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet ditt har oppkast og diare, men god allmenntilstand og både spiser og drikker?

Småtten min har vært dårlig siden mandag og mens han ikke spyr så mye lenger (en gang pr dag ca), så ser diareen ikke ut til å gi seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon i løpet av dagen hvis jeg var deg, Stjernefisken.

Småtten klarer seg antakelig bra over helga også, så lenge allmenntilstanden er bra, men du kan ikke regne med å få tak i lege i helga.

Det er ikke sikkert småtten trenger legehjelp, men det kan kanskje være greit å sortere ut potensielle diaréforlengere fra kosten h*ns?

Skrevet

Vi har barneklinikken i bergen, som har barnelegevakt hver kveld, helger også. Vi er heldige på det viset.

Ellers så får han mye havregryn, banan, farris. Soyamelk drikker han uansett, så melk er ikke problemet. Tror jeg har luka ut det verste fra dag 1.

Skrevet

Greit å ringe og høre om det er typisk noe som går eller om det er greit å sjekke ut om det foreligger andre grunner for diareen....

Viktig at han drikker VELDIG masse!

Skrevet

Og ja, det er noe som går. Hehe, greit å få med seg alle detaljer. ;)

Men alle de andre som har hatt det, har blitt kvitt det hele i løpet av 24-48 timer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror jeg ville droppa havregryna. Gi ham heller ris noen dager. Banan og farris er bra.

Epler og pærer virker motsatt, det ene er bra for hard mage, det andre for diaré, men hvilken som virker hvordan har jeg glemt. :oops:

Obs: Uten skall!!

Skrevet

Hvorfor ikke havre?

Jeg trodde så lenge det var fiber, så ville det binde magen?

Dessuten, jeg tror han spiser mer av havre med soyamelk enn ris. ;)

Skrevet

I den første linken din står det at eplemost blandet med farris er ideelt. ;)

Men takk for linkene, tror jeg dropper legebesøk en stund ennå. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor ikke havre?

Jeg trodde så lenge det var fiber, så ville det binde magen?

Fiber løser magen. Havregryn er effektivt for å løse opp trege mager...

Det er ikke så viktig at han spiser mye. Det er langt viktigere at han får nok væske.

Kullsyreholdige væsker er verst ved oppkast. Farris er bra fordi vannet er rent og inneholder viktige salter.

Du kan også ta en prat med apoteket. De har pulver med de viktigste saltene som du kan løse i drikke.

Skrevet

Jeg trodde melk - og melkeprodukter var det værste å drikke/spise når man har diarè jeg..........

Er jeg "helt på jordet" når jeg mener det....... mener bestemt at mor unnlot å gi oss barna det når vi hadde oppkast/diarè.

Skrevet

Fiber løser magen ja, men som jeg kan huske vi lærte på skolen, så var fiber nødvendig uavhengig av mageproblemer. Altså; både ved løs og hard mage skal man ha mye fiber?

Og ja, han får nok i seg av alt. Er oppegående, rask og fin. Det er bare det at han bæsjer litt vel flytende og temmelig ofte. Og som det sto i linkene fra lasseliten, så trenger man ikke bekymre seg så lenge de er i fin form. :)

Stjernefisken <----- meget lite bekymret. ;)

Skrevet

Jeg går til legen jeg når barnet mitt har hatt diare` i flere dager. Og det skal jo man gjøre og da. Hvis ikke det har gitt seg etter 2-3 dager, så skal man gå til lege. Det fikk vi vite når vi var der sist pga diare` som datteren vår hadde hatt i nesten en uke.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt til lege med barnet i den situasjonen du beskriver her.

Skrevet

Dro på apoteket og kjøpte idoform istedet jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...