AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Tenkte å lage pavlova til 17. mai. Det er ikke den mest usunne kaken, samtidig som det er friskt og godt. Det er bare ett stort men: Hvilken frukt er god på denne tiden, som passer på pavlova? Jeg ser for meg frukt i overflod, og det mest vanlige ser ut til å være jordbær, bringebær, rips, osv. Men jordbærene på denne tiden er belgiske, bringebærene aner jeg ikke noe om, og ripsen er vel ikke moden enda (ikke er jeg så glad i det heller, men.. ). Funker det med frossen frukt + kiwi? Hva med banan? Andre forslag/tips?
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Mango-skiver (NB sørg for at mangoen er moden), kiwi, sharonfrukt (om du føler for å kjøpe det....), røde druer, physalis, mynteblader. Og da manger vi noe rødt.... hva med tyttebær ? Pavlova er på en måte søtt nok Jeg ville nok spandert en kurv belgiske jordbær. Ikke fordi de nødvendigvis er så gode, men de høyner det visuelle inntrykket betraktelig fordi de er jordbær Banan tror jeg nok at jeg ville unngått ettersom den kan bli klissen om den er skikkelig moden, og fromasjbunn og banan i samme setting ikke tiltaler meg Edit: fått med de fleste bokstavene... tror jeg. Endret 10. mai 2011 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Takk for tips! Ser for meg at mango blir noe klissete, men det går kanskje greit?
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Mango'en er jo av den litt myke typen når den er moden ja. Det er nok antageligvis meg som er så overmåte glad i mango at jeg ville tatt sjansen (men ikke lagt den på før ved servering) Men du har helt rett, den er en "fuktig" type ja
Brunhilde Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Det er da ikke fromasjbunn i pavlova, Lille-pus? Jeg tror jeg ville gått fått bringebær, jordbær og blåbær. Alle fås friske på Meny og Rema1000 og det vil se mye mer delikat ut enn frosne bær. Mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Det er da ikke fromasjbunn i pavlova, Lille-pus? Jeg tror jeg ville gått fått bringebær, jordbær og blåbær. Alle fås friske på Meny og Rema1000 og det vil se mye mer delikat ut enn frosne bær. Mener jeg. Men det smaker ikke like godt, gjør det vel? Frosne bær er ikke like godt som gode, ferske bær. Men er det bedre enn mindre gode ferske? Kanskje en blanding? Det er bare jeg og sambo som skal kose oss litt, så strengt tatt trenger det ikke være en premiekake mtp. utseendet.
Brunhilde Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Men det smaker ikke like godt, gjør det vel? Frosne bær er ikke like godt som gode, ferske bær. Men er det bedre enn mindre gode ferske? Kanskje en blanding? Det er bare jeg og sambo som skal kose oss litt, så strengt tatt trenger det ikke være en premiekake mtp. utseendet. Jeg kjøpte jordbær på Rema1000 her en dag, og de var slett ikke gale. Velg det du liker best, du, det er som regel da resultatet blir best!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg kjøpte jordbær på Rema1000 her en dag, og de var slett ikke gale. Velg det du liker best, du, det er som regel da resultatet blir best! Problemet er at jeg knapt har smakt frosne bær (uten at de er rørt med sukker, osv.), så jeg vet ikke helt hva jeg sier. Tar gjerne imot flere tips!
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Det er da ikke fromasjbunn i pavlova, Lille-pus? Nei det er marengsbunn Der kom nok ikke det som var inne i hodet helt ut til fingrene gitt Takk, Brunhilde Så bra at jeg fikk korrigert den stive "fromasjen" av eggehvitter og sukker til sitt riktige navn
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Jeg pleier å bruke kiwi, jordbær, hermetiske mandarinbåter, steinfrie drue og eventuelt bringebær og blåbær
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror jeg ville gått fått bringebær, jordbær og blåbær. Alle fås friske på Meny og Rema1000 og det vil se mye mer delikat ut enn frosne bær. Mener jeg. Det samme ville jeg - jeg har kjøpt flere kurver av alle tre sorter i det siste, og det smaker bedre enn man skulle tro altså! Dessuten synes jeg det gjør seg litt ekstra med rødt (jordbær/bringebær), hvitt (krem) og blått (blåbær) på nasjonaldagen
Moscato Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Må bare si at jeg spiste jordbær i går, og de var overraskende gode! Tror jeg ville kjøpt en testkurv om jeg var deg:) Men det var ikke bendit-varianten vi kjøpte da, og jeg vet ikke opprinnelseslandet.
Dark Star Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Jeg lagde nylig pavlova med vanlig pisket krem med vaniljefrø i, finhakket frisk ananas og finhakket sjokolade i kremen, og friske bringebær dandert oppå. Hadde det ikke vært en tilfeldig rasket-sammen-kake-etter-hva-man har ville jeg nok ha brukt f. eks kiwi også for litt frehere utseende.
Lykkelitenen Skrevet 10. mai 2011 #14 Skrevet 10. mai 2011 Lagde pavlova med frossne jordbær og skogsbærblanding til en konfirmasjon i helgen, den var overaskende god, nettopp fordi bærene var litt mer syrlig siden de var frossen. Jeg har aldri brukkt frossne bær til pavlova før, men tror faktisk jeg går for det neste gang også. Det ser ikke like bra ut, men det smakte bedre
Miss Independent Skrevet 10. mai 2011 #15 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Mmmmmm.... Den kaken er god Hva med disse fruktene på det første bildet: Min lenke Jeg syns forsåvidt at honningmelon, vannmelon og kiwi også er godt på, men når det skal være en 17. Mai kake er det jo gøy å gjøre det litt tradisjonelt. Endret 10. mai 2011 av Miss Independent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå