Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet å få litt fett rundt magen. Hvordan får jeg det bort? Hva og hvor mye skal jeg spise? Kom gjerne med noen tips hva jeg kan trene hjemme :) f.eks joggetur, gåtur, styrketrening osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir jeg sikkert arrestert av KG-politiet.. Men mitt tips er at du spiser mye rent kjøtt og fisk, så lite karbohydrater som mulig, men samtidig mye grønnsaker. Ikke få i deg unødvendige kalorier i drikke, så drikk bare vann. Ikke spis om kvelden med mindre du er veldigveldig sulten, ta deg da noe lett. Også må du ta deg noen lengre joggeturer ca. 4-5 ggr. i uken. Moderat til høy intensitet. Da vil du miste magefettet ditt rimelig raskt, spesielt hvis kroppstypen din "tillater" det. Vanskeligere for de med epleform å miste magefett enn f.eks. de med pære-kroppsform.

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jeg sikkert arrestert av KG-politiet.. Men mitt tips er at du spiser mye rent kjøtt og fisk, så lite karbohydrater som mulig, men samtidig mye grønnsaker. Ikke få i deg unødvendige kalorier i drikke, så drikk bare vann. Ikke spis om kvelden med mindre du er veldigveldig sulten, ta deg da noe lett. Også må du ta deg noen lengre joggeturer ca. 4-5 ggr. i uken. Moderat til høy intensitet. Da vil du miste magefettet ditt rimelig raskt, spesielt hvis kroppstypen din "tillater" det. Vanskeligere for de med epleform å miste magefett enn f.eks. de med pære-kroppsform.

Hvorfor ikke spise på kvelden?

Skrevet

Hvorfor ikke spise på kvelden?

Min (og mange andres) erfaring er at jeg går ned lettere hvis jeg ikke spiser på kvelden. Har du ikke spist noe særlig på dagstid eller trener om kvelden blir det selvfølgelig noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er motivert nok til å gå igjennom alt slitet med å få helt flat mage, burde du vel være motivert nok til å gidde å benytte deg av søkefunksjonen her på forumet. Det er hundrevis av tråder om slanking og flat mage her!

Skrevet

Nå blir jeg sikkert arrestert av KG-politiet.. Men mitt tips er at du spiser mye rent kjøtt og fisk, så lite karbohydrater som mulig, men samtidig mye grønnsaker.

Ja, så mye tull som du skriver her så må jeg absolutt arrestere deg. Hvorfor i all verden skal hun få i seg så lite karbohydrater som mulig? Karbohydrater har beviselig vært en viktig del av kostholder til mennesker gjennom alle tider, også før jordbrukssivilisasjonene kom. Det at vi synes søtsmak er så godt viser bare at karbohydrater har vært en stor fordel for mennesket gjennom tidene. Karbohydrater er nødvendig for at kroppen skal kunne bygge opp glykogenlageret, som er kroppens drivstoff til intensiv aktivitet.

Inuitter på Grønland har beviselig en noe annerledes fordøyelse, som fungerer best med mye fett og proteiner og lite karbohydrater. Det skyldes, som så mye annet, evolusjonen. De har i årtusener levd på fisk og selkjøtt/spekk, og de som har tålt den kosten best har overlevd. Det er imidlertid ikke noe bevis for at en slik diett er gunstig for alle andre mennesker.

Selvsagt er det mange som får i seg for mye sukker med dagens overflodsamfunn, men det er da ingen grunn til å holde seg unna langsomme karbohydrater.

Også må du ta deg noen lengre joggeturer ca. 4-5 ggr. i uken. Moderat til høy intensitet. Da vil du miste magefettet ditt rimelig raskt, spesielt hvis kroppstypen din "tillater" det. Vanskeligere for de med epleform å miste magefett enn f.eks. de med pære-kroppsform.

Og hvordan i all verden skal trådstarter ha overskudd til fem lengre joggeturer i uka, moderat til høy intensitet, når hun ikke har noe glykogenlager? Det kommer selvsagt litt an på hva du mener med "lengre", jeg tolker det som 8-10 km eller lengre.

Om TS aldri har jogget før, så vil hun trenge noen turer for at muskulaturen skal bli vant til belastningen. Men selv om TS skulle være rimelig godt trent, så driver ikke en gang topputøvere innenfor langdistanseløp med flere lange og harde økter hver uke. Så godt som alle utholdenhetsutøvere på høyt nivå trener 80% langkjøring og 20% intervaller, der de ligger i sone to og tre på langkjøringen, ref Olympiatoppens fem intensitetssoner.

Det du beskriver her høres ut som en sikker oppskrift for TS til å kjøre seg selv i senk.

TS, hvis du ikke allerede bedriver noen treningsform, så bør du starte, helst så fort som mulig. Men om du synes jogging er drepende kjedelig, så bør du heller finne en annen treningsform som du synes er gøy. Mange kvinner mislykkes i sitt forsøk på å gå ned i vekt, fordi de trener for å gå ned i vekt, ikke fordi det er gøy. Dermed klarer de ikke å holde på treningsmotivasjonen.

• Liker 5
Skrevet

jeg er ganske godt trent, men har nettopp sluttet på håndball nå - og har tatt pause fra Elexia på grunn av depresjonen min og mange andre grunner. Ellers så er lang rolig jogging tur alltids koselig :)

Skrevet

Noen mennesker kan spise hvetemel-mat og sukkerholdig drikke og mat uten å legge på seg. Dessverre fins det mange som ikke kan det, og det syns på kroppen.

Spis sundt fett(avokado, nøtter, kjerner, frø, fisk) og protein(avokado, nøtter, kjerner, frø, fisk, kjøtt), frukt og grønt og drikk vann, så skal du se at magen blir borte.

Jeg spiser ikke noe karbohydrater eller stivelse, og holder meg naturlig frisk og slank. Bare jeg ser på det blir jeg syk og feit.

Det er jo karbohydrater i frukt og grønt og bær, men det er sunne karbohydrater som kroppen trenger pga vitaminer, mineraler og sporstoffer - det er veldig viktig. Og ja, drikk mye vann!

MilliVanilli vet hva hun snakker om, og Lance er nok av den menneskesorten som kan spise hva de vil.

Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd, og har holdt meg slank siden, så jeg vet hva jeg snakker om også.

Jeg blir stadig halshudg fordi jeg sier at hvetemel skaper depresjon, kumelk skaper angst og sukker skaper sinne, uro og hyperaktivitet.

• Liker 1
Skrevet

Noen mennesker kan spise hvetemel-mat og sukkerholdig drikke og mat uten å legge på seg. Dessverre fins det mange som ikke kan det, og det syns på kroppen.

Det stemmer overhodet ikke.

Det provoserer meg at enkelte som har null peiling på kosthold og trening, uttaler seg i slike diskusjoner som dette.

Skrevet

Kumelk skaper angst?? :fnise: Trodde det heller skapte oppblåst mage jeg. Men er enig, har det mye bedre selv etter å ha spist lite mel, sukker og melk... Men så dro jeg til syden også har det sklidd ut. Men greid å gå ned 4 kg på denne måten i vår da :)

Skrevet (endret)

Det spørs om du trener eller om du bare vil spise sunt?

For meg så er den store nøkkelen til flat mage å trene styrke - enkelt å greit, og selvfølgelig spise sunt! Styrketrening ( og da snakker jeg ikke om å ta 200 situps per dag, fordi for meg er dette bare tull), når man trener styrke uansett om man trener triceps eller biceps så trener man samtidig magemusklene. Cardio, jogging, sykling - for å brenne fettet.

Men om du hadde flat mage før? tenk over hvorfor du har fått fett nå - alder, fordi du spiser mer usunt? trener mindre? :)

Endret av Narn|a
Skrevet

Men om du hadde flat mage før? tenk over hvorfor du har fått fett nå - alder, fordi du spiser mer usunt? trener mindre? :)

jeg har hatt flat mage før, og det er bare litt fett som skal bort - så jeg tror jeg kan få det bort før sommern kommer :) jeg har depprisjon som har gjørt at jeg har spist lite (som har ødela forbrenningen min en liten stund), så begynte jeg å trøstespise som har gjørt at jeg har fått mage. Jeg har nå tatt en pause fra Elexia på grunn av det som skjer rundt meg. ellers så trener jeg hjemme når jeg føler at jeg trenger det :) men nå har jeg prøvd kjempe lenge å spise sunt uten det har skjedd noe, så jeg lurer om det er noe jeg gjør feil her

Skrevet

Fitnessbloggen.no har utrolig mye bra du burde lese :)

Skrevet

jeg har hatt flat mage før, og det er bare litt fett som skal bort - så jeg tror jeg kan få det bort før sommern kommer :) jeg har depprisjon som har gjørt at jeg har spist lite (som har ødela forbrenningen min en liten stund), så begynte jeg å trøstespise som har gjørt at jeg har fått mage. Jeg har nå tatt en pause fra Elexia på grunn av det som skjer rundt meg. ellers så trener jeg hjemme når jeg føler at jeg trenger det :) men nå har jeg prøvd kjempe lenge å spise sunt uten det har skjedd noe, så jeg lurer om det er noe jeg gjør feil her

En ting er at det heter depresjon, nok om det.

Du har jo svaret selv; slutt å trøstespise og begynn å trene igjen, så skal du se at magen blir mindre. Trening er et veldig godt middel mot depresjon. Hvis du ikke ønsker å trene sammen med andre så ta deg en joggetur eller en sykkeltur. Det er mye lettere å miste fettvekt om du både spiser sunt og trener enn om du bare spiser sunt.

Jeg har selv erfart at hvis jeg har perioder med mye tungsinn så hjelper det å ta seg en treningstur. Det er noe ved det å sykle i naturen og kjenne at jeg bruker musklene som gjør at tungsinnet forsvinner som dugg for sol. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...