Janicko Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Vårt fosterbarn henger håpløst etter på skolen, han går i 4. klasse og har 2. og 3. klasse pensum. Skal utredes av BUP . Noen som vet om det går an å gå en klasse om igjen ? Trenger fakta, ikke synsing . Endret 10. mai 2011 av Janicko
cilja Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Det må da finnes en bedre kilde til fakta enn forumet på Kvinneguiden? 3
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Det må da finnes en bedre kilde til fakta enn forumet på Kvinneguiden? Definitivt. Var det ikke mulig å spørre om dette feks på skolen til barnet... Faktum er vel uansett at andre barn ville begynne å stigamtisere det barnet som ble holdt tilbake. Ikke smart. Har ikke barnet nok å slite med, liksom...
Selje Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Nei, det er jeg sikker på at ikke er et alternativ. Utsatt skolestart kan nok i unntakstilfeller forekomme, men "dumping" har ikke skjedd i Norge på maaange år.
Tootikki Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Skolen skal gi tilpasset undervisning til hver enkelt elev. Har ikke hørt om at noen har blitt flyttet ned i klasse noen gang. Sier som de andre - snakk med skolen!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Jeg mener også å ha lest om undersøkelser i andre land hvor dette er praksis, at det ikke har noen positiv effekt. De som holdes tilbake et år gjør det ikke bedre enn de som ikke blir holdt tilbake til tross for problemer.
Golde Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Nei, det er jeg sikker på at ikke er et alternativ. Utsatt skolestart kan nok i unntakstilfeller forekomme, men "dumping" har ikke skjedd i Norge på maaange år. Vel vel. Skjedde med en av mine elever bare for noen få år siden. Det var riktignok 1. klasse h*n gikk om igjen, men likefullt: gikk en klasse om igjen fordi h*n ikke hang med i klassen. Dette hadde positiv effekt på eleven.
bambyb82 Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 En gutt i klassen til min datter skulle egentlig gått i fjerde klasse nå. Men han måtte gå tredje klasse om igjen. Han er ikke etninsk norsk og har dårlige språkkunnskaper...
Leeloo Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Dette er noen år siden (født i 1976), men en jente i klassen min byttet skole og gikk 5. klasse om igjen (dyslektiker som ikke hadde fått god nok oppfølging på den første skolen). Gikk fint det.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 når dere er godkjend foster fam er dere vel inne i system der man får all info man trenger???? har en sønn som skal utredes av bup og jeg er bio mor og føler meg uglesett!!!
jolie Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Det er helt normalt at elever ligger +/- 2 år i forhold til normalen både faglig og sosialt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Det var en gutt i min klasse som måtte gå 9. om igjen. Det er vel snart tyve år siden (hjelpes!) så kanskje ikke så relevant. Han var uinteressert og giddaløs og skulket masse, han sto vel ikke i noen fag ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå