Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endrer kroppsform seg "plutselig" når man blir eldre?

Jeg har vært noe overvektig hele livet, men alltid hatt trøst i at i det minste var magen flat. Selv da jeg veide 15 kg mer enn nå (veier ca 60 kg) kunne jeg ligge på ryggen og ha "grop" der magen var og utstående hoftebein.

De siste ukene har jeg fått skikkelig mage! Kan faktisk SE i speilet at lårene er tynnere mens magen er større. Ikke blir den flat om jeg ligger på ryggen eller drar den inn heller. Skikkelig lei meg nå :(

Noen som har noen trøstende ord eller gode forklaringer? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ting skjer vel ikke i løpet av et par uker?

Her ble det ikke endring før jeg ble 45 år. 5 kilo opp og mesteparten har lagt seg på magen.

AnonymBruker
Skrevet

Du må først stille deg selv spørsmålet før du kan få råd fra andre.

-Småspiser du?

-hvor ofte spiser du?

-hvor store porsjonber spiser du hvert måltid?

-får du i deg nok proteiner,

-hvor stort inntak har du av kalorier?

-Hvor ofte er du i bevegelse?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du enten har gått opp i fettprosent, eller er oppblåst.

Skrevet

Endrer kroppsform seg "plutselig" når man blir eldre?

Jeg har vært noe overvektig hele livet, men alltid hatt trøst i at i det minste var magen flat. Selv da jeg veide 15 kg mer enn nå (veier ca 60 kg) kunne jeg ligge på ryggen og ha "grop" der magen var og utstående hoftebein.

De siste ukene har jeg fått skikkelig mage! Kan faktisk SE i speilet at lårene er tynnere mens magen er større. Ikke blir den flat om jeg ligger på ryggen eller drar den inn heller. Skikkelig lei meg nå :(

Noen som har noen trøstende ord eller gode forklaringer? :)

Kan du ha vært overvektig da du veide 45 kg? Eller nå da du veier 60kg? Neppe! Da skal du være rimelig lav!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha vært overvektig da du veide 45 kg? Eller nå da du veier 60kg? Neppe! Da skal du være rimelig lav!

Trådstarter skrev:

Selv da jeg veide 15 kg mer enn nå (veier ca 60 kg)

Altså 75 kg, ikke 45.

Skrevet

Plager det deg, får du vel bare begynne med mageøvelser, da?

Skrevet

Tre vanlige grunner til magefett:

1. For mye sukker og karbohydrater

2. For mye stress

3. For lite søvn

I tillegg er det vanlig å legge på seg mer i mageområdet etter overgangsalderen fordi kroppens hormonsammensetning endrer seg. :)

Mitt råd: Lavkarbo, god søvn og lær deg å "si nei" hvis du sliter med stress. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...