Gå til innhold

Var for lyder

Anbefalte innlegg

Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg skal ta en prat med alternativ klinikk og se om hypnose kan være noe som kan hjelpe på dette. Må da gå an å programmere om huet til å sove godt igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

For det første så hører jeg hjertelyden min ekstremt godt, for det andre så får jeg skikkelig gnagsår, for det tredje så detter de ut i løpet av natten. Har prøvd alle som finnes på markedet. Ørepropper tar likevel ikke lyden av fottrinn fra etasjen over, de er såpass gjennomtrengende.

Jeg må sove med vinduet åpent året rundt. Jeg leier leilighet så å lydisolere er helt uaktuellt. Dette er heller ikke en kostnad jeg har råd til å ta på meg.

Hvorfor er det slik at jeg plutselig ikke tåler lyder lenger mon tro? Finnes det noe alternativ behandling som kunne hjulpet?

Hvis du er begynt å høre dårlig på et øre, blir du mer var for enkelte lyder. Jeg er døvhørt på ett øre, hører bare bass og ikke diskant og vanlige lyder kan virke forstyrrende, særlig hvis jeg er sliten. Beste rådet er å prøve å overse lydene og se på de som noe naturlig. Å flytte på landet er ingen god i ide. Det er masse lyder der også. Når det er stille vil alltid en eller annen lyd virke forstyrrende. Få henvisning til en spesialist. Du kan lære deg å overse lyder, som andre må lære seg å overse øresus. Jeg har daglig øresus, men har lært å legge lyden bort og hører det ikke hvis jeg ikke er stresset.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Hearoes softness serien som ørepropper.

Gjest Tjoms
Skrevet

Hvis du er begynt å høre dårlig på et øre, blir du mer var for enkelte lyder. Jeg er døvhørt på ett øre, hører bare bass og ikke diskant og vanlige lyder kan virke forstyrrende, særlig hvis jeg er sliten. Beste rådet er å prøve å overse lydene og se på de som noe naturlig. Å flytte på landet er ingen god i ide. Det er masse lyder der også. Når det er stille vil alltid en eller annen lyd virke forstyrrende. Få henvisning til en spesialist. Du kan lære deg å overse lyder, som andre må lære seg å overse øresus. Jeg har daglig øresus, men har lært å legge lyden bort og hører det ikke hvis jeg ikke er stresset.

Ingenting i veien med hørselen min på noen av ørene. Har bodd både i by og på landet, forskjellen er at det såklart er mye mer lyder i byen, det sier seg selv. Hovedproblemet er som sagt veldig brå og høye lyder, jeg forstår ikke at det er mulig å kunne sove seg gjenom slike gjennomtrengende lyder. Jeg holder en knapp på hypnose.

Skal teste ut :)

• 4 uker senere...
Gjest Tjoms
Skrevet

TUSEN takk for dette tipset! Har brukt dem et par ganger nå, og de er utrolig gode :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...