AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg skal snart til Athen. Jeg har nok euro til å klare meg på mellomlanding og litt til, men må jo ha mer euro til oppholdet. Har ikke anledning til Forex eller å veksle i bank før jeg reiser. Er det best å ta ut euro fra minibank i Norge (hva er maksbeløpet?) eller er det best å vekse ved skranke på flyplassen i Athen? Og hvor dyrt er det egentlig med minibankuttak i Athen? (dnb nor)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 25 kroners gebyr for hvert uttak i utlandet tror jeg. Er ikke sikker
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tar alltid ut en del euro i minibank på Gardermoen.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Tror ikke det spiller så mye rolle hvordan du gjør det. Tror jeg ville satset på minibank på flyplass i Norge.
ondebanan Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har Dnb nor og betaler ingenting for uttak i minibank i utlandet. Ellers er det vel 25 kr + 1.75% av uttaksbeløpet, så det lønner seg å ta ut en del om gangen. f.eks. 100 euro. I Athen er det forøvrig minibank rett der du kommer ut fra bagasjeavhentingen/tollen, så du trenger ikke stresse med å ta ut masse penger på forhånd. Det er også masse minibanker over alt i byen. Ta ut valuta på minibanker i Norge er DYRT. mye dyrere enn å ta ut direkte i utlandet, så du er klar over dét.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå