meg525 Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hei Holder på å pusse opp kjøkkenet,og nå er det bare nytt gulv som gjenstår. Står mellom å legge parkett eller vinyl. Noen som har erfaringer med disse type gulv på kjøkkenet?
Gjest Best Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Vinyl tåler vannsøl, er vedlikeholdsfritt og lett å vaske. Parkett tåler lite vann, blir lett stripete og er dyrt om du da ikke skal ha 3-stav eik. Hva har du på gulvet i rommene ved siden av? Jeg synes det er fint med en helhet så det ville hatt betydning for hva jeg hadde valgt. Endret 10. mai 2011 av Best
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har parkett på kjøkkenet (åpen løsning). Ikke blir det noen riper, heller ikke problemer med vannsøl. Hadde glatt tatt det igjen. Må legge til at jeg har valgt å ha et teppe/matte foran der hvor vasken og oppvaskmaskinen er.
meg525 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Vinyl tåler vannsøl, er vedlikeholdsfritt og lett å vaske. Parkett tåler lite vann, blir lett stripete og er dyrt om du da ikke skal ha 3-stav eik. Hva har du på gulvet i rommene ved siden av? Jeg synes det er fint med en helhet så det ville hatt betydning for hva jeg hadde valgt. Takk for innspill! Rommet ved siden av er gangen. Der ligger det grå stenfliser. Har tenkt litt på vinylgulv som ser ut som steinfliser,synes det ser litt stilig ut. Endret 10. mai 2011 av meg525
meg525 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har parkett på kjøkkenet (åpen løsning). Ikke blir det noen riper, heller ikke problemer med vannsøl. Hadde glatt tatt det igjen. Må legge til at jeg har valgt å ha et teppe/matte foran der hvor vasken og oppvaskmaskinen er. Så du er fornøyd med parkett på kjøkkenet altså? Jeg synes det er så mange som ikke anbefaler parkett der. Hva slags parkett har du?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Vi har parkett på kjøkkenet, hadde det der jeg bodde før også. Men det er en ganske ny type laminat som heter "mamut", den tåler visst _alt_. Kjenner ei som har den på kjøkkenet. Vi har den på hytta i stue/sov etasjen. Den er nok litt dyr, men absolutt verdt det. Man får hva man betaler for
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Så du er fornøyd med parkett på kjøkkenet altså? Jeg synes det er så mange som ikke anbefaler parkett der. Hva slags parkett har du? Jeg har hvitlasert ask. Ikke laminat, men parkett. Ask er sterkere enn eik. Der jeg bodde før hadde vi vanlig eikeparkett. Den var litt styggere på kjøkkenet enn i stua, men med tanke på at den iallfall var godt over 10 år siden den ble lagt så syntes jeg det hadde fungert fint.
Sunshine Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Vi har alltid hatt parkett på kjøkkenet, både i leiligheten, i barndomshjemmet og i det nye huset. Jeg har aldri vært misfornøyd med det på noen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå