AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hva i all verden er det som gjør at det svir så inni h*** på leppene og i munnvikene mine!? Ikke har jeg vitaminmangel såvidt jeg vet, etter en tur til legen for en årlig sjekk. Og ikke funker det med noen slags leppepomader, de myker oppleppene og fukter, men det svir fortsatt like mye. Jeg sprekker litt, og får skikkelige såre lepper, men selv om det er "over", så svir det fortsatt like mye når jeg f.eks drikker appelsinjuice. Jeg får ikke store sår eller blemmer, så jeg utelukker herpes. Noen med kjærringråd? Andre tips?
sunrose4 Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Hørtes ut som noe du kanskje skulle ta opp med legen. Spesielt når du svir like mye med og uten munn sår. Kanskje du på en eller annen måte er allergisk mot appelsin juice (sitrusfrukter). Lykke til og håper du finner ut hva som plager deg.
Gjest Spinell Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Et skudd i blinde: Spiser du mye fersk ananas, kiwi eller andre sure frukter? Mye frukt inneholder enzymer som bryter ned kjøtt, og fruktsaft på tynn hud/slimhinner kan gjøre det sårt. Det er i alle fall min erfaring, og særlig med ananas.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Hmm, nei spiser ikke noe av det, men drikker masse appelsinjuice. Er omtrent det eneste jeg drikker bortsett fra vann. Men drikker endel ølgjær da i perioder, om det skulle ha noen betydning. Ellers snuser jeg litt av og til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå