Gå til innhold

Overaskelser med barn nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er for øyblikket i bermisjon og venter mitt andre barn. Tenker at det blir slitsomt og gøy med to barn. Når jeg fikk nr 1 så oppstod/oppstår det jo en del situasjoner som jeg ikke var helt forbredt på.

Hva slags nye situasjoner oppstår når man får en til ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Hei, og gratulerer som svanger igjen:) Når nr to kommer så må det jo enda litt mere planlegging til da;) Det er det jeg kommer på i farta;)

Skrevet

Søskensjalusi?

Skuffelse over at familie og venner ikke blir like imponert over #2, for nyhetens interesse har liksom lagt seg allerede (mindre gaver, mindre besøk, mindre tilbud om barnepass).

• Liker 2
Skrevet

Overaskelsen var at det ble tvillinger...

Jeg hadde planer om å ha en super-duper barseltid hvor jeg kun surfet på erfaring fra nummer 1 og koste meg skikkelig. Isteden ble det dobbelt så hektisk og med mange nye utfordringer som jeg ikke hadde med nummer en. Men, alt i alt, erfaring fra nummer en er gull. Man senker skuldrene og tar ting litt mer som det kommer. Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Skuffelse over at familie og venner ikke blir like imponert over #2,

Dette opplevde jeg også, mest fra venner.

Fikk litt aha opplevelse å da nr 2 var helt motsatt av nr1 når det gjalt soving, spising..ja alt... hehe... Trodde det skulle bli like lett med nr 2 som med nr 1...men nei :fnise: Som andre har skrevet, litt mer planlegging må til.

Skrevet

Den største overraskelsen var vel at #2 var helt motsatt #1.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil kanskje oppdage at det du trodde var veldig spesielt og vidunderlig med ditt første barn er ganske "standard".

Kanskje innser du at alle frasene folk kom med til ditt første barn er standardfraser som blir sagt til omlag alle mødre og barn, slik som "Så nydelig h*n er! H*an er jammen tidlig ute med å smile! Du må nå jammen være sliten nå!"

Men det er jo bare morsomt å oppdage! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Den største overraskelsen var vel at #2 var helt motsatt #1.

:ler: Helt klart. Også at det faktisk er den eldste alle bryr seg om. Ikke den lille søte babyen som bare ligger og sover.

Skrevet

Man skjønner at man ikke akkurat hadde så mye å klage på når man bare hadde 1.

Skrevet

Enig med det de andre skriver her.

Den største overraskelsen for oss var at det er mulig at to søsken har så vidt forskjellige personligheter. Førstefødte var og er medgjørlig og "laid-back", nummer to er selvstendig og fyrverkeri!

Skrevet

Overrasket over at den eldste var så glad i babyen med en gang. Trodde liksom søskenkjærlighet var noe som måtte få vokse fram, og regnet med sjalusi og sånt. Men toåringen elsket lillebror fra hun først møtte ham og vil kose med ham og beskytte ham.

Skrevet (endret)

Overrasket over at den eldste var så glad i babyen med en gang. Trodde liksom søskenkjærlighet var noe som måtte få vokse fram, og regnet med sjalusi og sånt. Men toåringen elsket lillebror fra hun først møtte ham og vil kose med ham og beskytte ham.

Sånn var jeg da jeg fikk tvillingbrødre som 2,5-åring også :) Elsket brødrene mine! Ingen sjalusi hos oss, i det hele tatt.

Endret av Fraise
Skrevet

Det som overasket meg aller mest var hvor glad jeg selv ble i barn nr to. At jeg faktisk hadde kjærlighet nok til to barn. Det trodde jeg liksom ikke helt på når jeg bare hadde en, at nr to skulle bli vel så spessiell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...