AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Er det noen her som har vært på cruise med Celebrity Cruises? Gjerne Middelhavet? Vi vurderer å prøve Celebrity neste gang, har tidligere reist med både RCCL og NCL. Hvordan er alderssammensetningen ombord? Høy gjennomsnittsalder? Er maten grei? Lugarene?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Det er en stund siden jeg har reist med dem, men hovedinntrykket var vel at det er noe mindre skip enn f.eks. RCCL, men føles litt mer eksklusivt selv om en del av skipene er litt eldre. Maten er noe bedre, de har gode spesialrestauranter og besøker ofte litt mer spennende havner hvor megaskipene ikke har plass til å legge til. Lugaren mener jeg at var omtrent det samme som hos RCCL, men har hørt at på noen skip er de litt mindre. Fikk ellers inntrykk av at gjennomsnittsalderen ombord var en del høyere enn hos RCCL (som har mye barnefamilier), men jeg trivdes selv godt ombord som tenåring/ung voksen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har ikke reist med Celebrity, men vil gjerne komme med en anbefaling: Princess (de nye skipene). Nå har jeg kun reist med RCCL i tillegg, og likte begge rederiene og skipene veldig godt. Dette er selvfølgelig mine subjektive oppfatninger, men: jeg syntes maten var hakket bedre hos Princess, og skipene mer "classy". Lugarene er det ikke stor forskjell på. Aktivitetsnivået hos Princess er lavere enn hos RCCL (altså færre sportsrelaterte aktiviteter o.l), og showene til RCCL er nok noe bedre (sånn overall). Princess (igjen - dette gjelder nye skip, har ikke vært på de gamle) har en del ting som gjør opp for dette: feks har du lov til å ta med deg vin ombord, noe jeg synes er supert (spesielt om man reiser i middelhavet og kjøper med ei flaske her og der). De har utendørskino "Movies under the stars" på kveldene, noe i allfall vi elsker. Det er noe spesielt med å sitte ute og se kino, man kan hente seg popcorn og pledd om man vil, og underveis i filmen kommer det folk med nystekte cookies og melk. Man føler seg så utrolig godt tatt vare på, feks hvis det er midt på sommeren og man har vært iland, når man da kommer og skal ombord står de klare med kalde kluter man kan kjøle seg ned med, mens man venter på å få gå ombord. De har også en minipizzeria på dekk, hvor man kan gå og hente seg (overraskende god) pizza når man ønsker, og på andre siden har de tilsvarende men med hamburger, pommes frites etc.
Glitnir Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har reist med Celebrity - kun de nye skipene. Ikke i Middelhavet da, kun Karibien. Synes det var gjennomgående bedre standard på både skip og mat enn RCCL og NCL. Særlig maten var både særdeles smakfull, med mange sunne valg og stort utvalg i restauranter. Det er nok noe høyere snittalder og mindre barnefamilier på Celebrity, ettersom de er dyrere enn de andre store cruiseskipene. Imidlertid var det god spredning da vi var der i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Takker for svar! Glitnir: Hvordan var underholdningen ombord, syns du? På cruiseforumet jeg vanker i, har Celebrity fått litt pepper for å tilby lite underholdning på kveldstid, i form av musikk og sånn. Men alle er visst enige om at maten ombord hos Celebrity er bedre enn RCCL (som jeg igjen syntes var bedre enn hos NCL, selv om jeg likte freestyle cruising-konseptet til sistnevnte). AB: Skal ha Princess i bakhodet til neste gang. I det tidsrommet vi skal dra har ikke Princess like interessante reiseruter, eller er betydelig dyrere enn Celebrity. Virker som om både RCCL og Celebrity lider av litt overkapasitet nå, så prisene er latterlig billige. Ikke at vi klager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå