AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hva tenker dere om en mor som kun har barnet sitt annen hver helg, og ikke betalter barnebidrag til barnefar? Hun valgte utelivet istedenfor sitt eget barn, og har vært i så mye bråk at barnevernet ikke synes hun kan ha barnet mer. Dømmer dere? Synes dere synd på henne?
sequin Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Syns ikke synd på henne nei, og jeg ville ikke dømt henne, men håpet på at hun får et mer stabilt liv med barnet etterhvert når hun har stablet seg på bena. 2
Løvetanten Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Egentlig ganske uinterresant siden hun ikke har omsorgen lengre og ungen forhåpentligvis får vokse opp i et stabilt hjem. 2
Gjest Spinell Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Jeg må si jeg tenker mitt om vedkommendes modenhet og evner som forelder, ja. Om ordet mor var byttet ut med far i hovedinnlegget ville jeg tenkt akkurat det samme. 5
Vera Vinge Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Men her blandes det sammen flere ting, syns jeg. I tittelen spør du om hva vi tenker om mødre som har barna annen hver helg, og om det i seg selv tenker jeg ikke noe annerledes enn fedre som ser barna sine annen hver helg. Men så kommer det frem flere opplysninger, inkl. at barnevernet ikke syns mor bør ha omsorg for barna. Da stiller jo saken seg ganske annerledes enn om det var snakk om en tilfeldig helgemor. Jeg syns nemlig ikke man er en dårlig mor om man kommer fram til at det er best om far har den daglige omsorgen - dersom det ikke ligger noe bak som handler om dårlig omsorgsevne så klart. Endret 10. mai 2011 av Vera Vinge 3
Sunchild Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Hvis man er en oppegående kvinne og mor og rett og slett har kommet frem til at det beste for barna er at de er hos far mesteparten av tiden, så all honør til henne. Er ikke mange kvinner som ville klart å tenke så langt (nå sier jeg ikke at far alltid vil være beste hovedomsorgsperson, men i de tilfellene der han faktisk er det, er det sjelden mor er i stand til å innse dette). Men med informasjonen om at hun heller vil feste, samt at barnevernet har "fradømt" henne fulltidsomsorg, så ville jeg ikke akkurat vært imponert... 2
Fluffe Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Syntes hun kunne betalt for seg ihvertfall. eddit: klarte å skrive noe veldig rart. Endret 10. mai 2011 av mirandaa 1
Harlekin Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Det er jo ganske vanlig at en forelder har hovedomsorgen, så sånn sett tenker jeg ikke noe spesielt. Det som er spesielt her, er jo at far har hovedomsorgen. Jeg synes ikke det er "verre" at mor ikke har hovedomsorg. Kanskje trenger hun å få orden på livet sitt før hun får mer ansvar for andre igjen?
Jade Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Jeg synes aldri synd på folk for valg de selv tar. Det er ingen som tvinger henne til å prioritere uteliv fremfor barnet sitt. Godt at det er faren som har henne mest da. Regner med at han er en god far, siden det ikke skrives noe spesielt om han. Endret 10. mai 2011 av Jade 1
barnehagetanten Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Det er ikke alle som er fruktbare som burde få barn: ser ikke noe annerledes på en mor som gir f enn en far. 1
Harlekin Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Det er ikke alle som er fruktbare som burde få barn: ser ikke noe annerledes på en mor som gir f enn en far. Det er da ikke sikkert at hun gir faen? Kanskje hun har store personlige problemer. Synes ikke noe om å dømme for man vet fakta. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå