Gå til innhold

Peugot 307

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har noen erfaring med peugot 307 fra 2001 til 2003 modellene?

Er det mye kjente feil på de bilene?

Det er den 1,6 literen jeg vurderer. Er den bensingjerrig tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 2003 Peugeot 307 XS (1.6L, 110hk). Jeg har riktig nok ikke hatt den lengre enn noen måneder, men en venn har hatt en i over 1,5år nå uten problemer. Bensingjerrig kan den være, men det kommer ann på hvordan du er med giringa. Holder du så lavt turtall så mulig (du kan bruke 3 og 5 gir ca. hele tiden) så bruker den ikke så altfor mye. Jeg kan klare meg ved å fylle bensin 2 ganger i måneden.

Er fornøyd med bilen så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok.. Er det ellers noe negativt med de bilene som du har merket?

Behagelige å kjøre?

Det er egentlig 3 forskjellige biler jeg driver å kikker på:

307 (har mest lyst på), Nissan Almera, VW Golf....

Håper det kommer noen flere gode svar om 307'en her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 306 som min første bil. Var kjempefornøyd med den, men den fikk litt småfeil etterhvert selvsagt. Nå har jeg Golf, men jeg syns peugeoten er finere egentlig.

Kjørte diesel, den var gjerrig i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den matcher dyrere og større biler på komfort og støydemping, men styringen er åpenbart konstruert av og for folk som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Peugot 307 fra 2002. Er kjempegodt fornøyd. Kjører av og til lange strekninger og merker at jeg er ikke så sliten i kroppen som da jeg hadde en annen bil. Fyller heller ikke bensin så ofte som før. Styringen, feuerstein? Skjønte ikke den. :fnise:

Det eneste jeg merker som kanskje er littegrann negativt, er at den er litt treig på gassen når jeg skal ut i kryss, om noen skjønner hva jeg mener. Spesielt når den er kald, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er for lett, i tillegg til at det føles som det sitter en komité et sted mellom rattene og hjulene som skal saksbehandle alt som skjer (med rutiner og regler lånt fra NAV?) i en av endene før det formidles til motsatt ende. Umulig å få en følelse av underlagets kvalitet med sånn styring. Hvis du vil vite hvordan styring skal være (og er i stand til å merke forskjellen) kan jeg anbefale deg å prøve Jaguar, BMW eller til og med Mazda MX-5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så avansert og fintfølende som deg, feuerstein. :fnise:

Ut fra mitt lille ståsted så kan jeg anbefale denne bilen, men man kan jo være uheldig og få det som kalles en "mandagsbil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok ikke så avansert og fintfølende som deg, feuerstein. :fnise:

Ut fra mitt lille ståsted så kan jeg anbefale denne bilen, men man kan jo være uheldig og få det som kalles en "mandagsbil".

Hvor stor motor har du på din 307, hjertesukka?

Fant en stasjonsvogn med 2,0 diesel motor..

Ellers har jeg sett mest på 1,6 literene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1,6

Aha, takker for svar alle sammen. Så dette er altså en bil å anbefale?

Bilen kommer til å bli brukt masse til pendling.. 2 timer hver dag!!

Jeg er ikke noe bilkyndig. Bare den er fin å se på, ganske gjerrig, og god å sitte i. Tviler på at jeg kommer til å legge merke til styring å slike ting.

Jeg trenger en bil med minst mulig mekking pga. at jeg blir fort veldig avhengig av den når jeg skal kjøre minimum 10 timer i uka fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den krever lite mekking strides de lærde.

Honest John lister opp noen ganske stygge saker:

"Shocking 4th from Bottom of 100 models for reliability in Auto Express 2002 survey. Petrol models average for breakdowns and faults but poor for problems; diesels average for breakdowns bur poor for problems and faults in 2003 Which survey. 3rd from bottom out of 137 models in 2003 Top Gear survey. 307 3rd bottom model in 2004 JD Power Customer Satisfaction Survey."

Samtidig sier Reliability Index at den er billigere å holde gående enn gjennomsnittsbilen. Merk at gjennomsnittet her er for alle biler, inklusive store dyre makkverk som BMW X5, Volvo XC90 og Range Rover P38A. Sammenlignet med andre billige småbiler som Honda Civic, Mazda 3 og Nissan Almera er Peugeot 307 dårligere.

Såvidt jeg kan forstå av tallene har den hyppige problemer, men disse er billige å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjoms

Hadde en 307 2001 modell, 1.6 l. Utrolig fornøyd med en. Solgte den til sletkning pga flytting som har hatt den i 4 år, aldri noe tull, elsker bilen. Hadde en WV golf 2000 modell før dette som bodde på verksted, så jeg skal aldri ha golf igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...