Gjest gunda Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Er pause mellom meg og kjæresten gjennom de siste 5.5 årene. Ble pause for 3 uker siden, mitt valg. Har tenkt på det LENGE! Har hatt avstandsforhold siste året. Savner ham ikke, og har allerede begynt å date andre menn....... Har dårlig samvittighet for det, men blir så utrolig lett tiltrukket av andre..... Burde ikke jeg ha savnet eksen? Er det unormalt å falle så fort for andre igjen? Han jeg dater med var faktisk den utløsende faktoren for at jeg gjorde det slutt med eksen..... Men er det egentlig ikke feil å hoppe så fort videre til et nytt forhold????? Det eneste jeg vet er at jeg er VANVITTIG betatt av den nye, og at jeg ikke savner eks.........
Suzy Skrevet 7. november 2003 #2 Skrevet 7. november 2003 Hvis prosessen med å avslutte dette forholdet har foregått inni hodet ditt lenge og dere allerede bor langt fra hverandre er det vel ikke så rart om overgangen går glatt for deg? Det var vel sant og si bare et spørsmål om å få de siste formaliteter på plass før du kunne begynne på livet igjenm - ivertfall ifølge det du skriver. Er vel ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet for det? Det viser jo bare at det var riktig å avslutte... MEN vær forberedt på en liten sorgreaksjon senere - om du ikke alt har hatt den. Suz
Mr.Mann_ Skrevet 7. november 2003 #3 Skrevet 7. november 2003 Først refererer du til fyren som kjæresten din, dere har en pause. Lenger nede i innlegget refererer til til han som en eks. Har dere en pause eller er det slutt??? En ting er sikkert, dette må du få klarhet i. Mulig at du prøver å gjøre bruddet så smertefritt som mulig ved å kalle det en "pause", men tro meg: I det lange løp er det best for begge parter med et rent brudd!
Suzy Skrevet 7. november 2003 #4 Skrevet 7. november 2003 Mulig at du prøver å gjøre bruddet så smertefritt som mulig ved å kalle det en "pause"' date=' men tro meg: I det lange løp er det best for begge parter med et rent brudd![/quote'] Kjempegodt poeng!
Gjest gunda Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 Er det så stor forskjell på pause og slutt da? Jeg brukte ordet pause ovenfor typen, men det er vel kanskje bare en lettere måte å si det på? Og jeg kan jo aldri være helt sikker på at jeg vil at det skal være slutt før jeg har prøvd det.....??.... Men ja, det er nok slutt ja..... har tvilt på at han var den rette i 2 år..... var samboere i 1,5 år, resten har vi hatt avstandsforhold og sett hverandre en helg i mnd.... og det var uvisst om hvor lenge denne avstanden skulle fortsette. Han ville ikke flytte, og ikke jeg heller..... så det sier vel litt kanskje???
Suzy Skrevet 7. november 2003 #6 Skrevet 7. november 2003 Er det så stor forskjell på pause og slutt da? Jeg brukte ordet pause ovenfor typen, men det er vel kanskje bare en lettere måte å si det på? Og jeg kan jo aldri være helt sikker på at jeg vil at det skal være slutt før jeg har prøvd det.....??.... Ja det er en enorm forkjell på pause og slutt. Pause betyr at døra står på gløtt - slutt er slutt - ingen vei tilbake. Syns det er forkastelig å ordlegge seg med at "en kan jo aldri være sikker før man har prøvd det"... Hva mener du? Er det for trist ute på byen så går du tilbake (jada - jeg provoserer deg litt med vilje nå ). Tenk over hva du selv hadde syns var best å høre... Når du sier det er slutt åpner du for at han (og du ) kan går videre i livene deres.. Pause er å dra det hele ut. Om du noen gang har prøvd å fjerne et plaster vet du hva jeg mener med at å ta det langsomt ikke gjør mindre vondt..
aline Skrevet 7. november 2003 #7 Skrevet 7. november 2003 Så lenge dere bare har pause, så sitter kanskje han å venter på deg!! DERFOR bør du gjøre det slutt fort som bare det, for hans del. Dersom du ikke ønsker ham som en "nødløsning" om det nye ikke funker da? :-?
ZIBRA Skrevet 7. november 2003 #8 Skrevet 7. november 2003 Så lenge dere bare har pause, så sitter kanskje han å venter på deg!! DERFOR bør du gjøre det slutt fort som bare det, for hans del. helt enig!!!!
Gjest gunda Skrevet 7. november 2003 #9 Skrevet 7. november 2003 Godt poeng! Vet at det mest riktige av meg hadde vært og sagt at det var slutt. Men jeg tørr liksom ikke helt. Vet jeg er FEIG!!! Men er så redd for at jeg skal finne ut at jeg likevel vil ha ham når det først er slutt..... er jo veldig glad i ham da..... men det er liksom ikke nok! Og nei, jeg har ikke tenkt å gå tilbake til ham hvis det "nye" ikke funker..... det er heller ikke snakk om et nytt forhold ennå..... bare på dating stadiet...... Og jeg tror egentlig ikke det blir noe mer ut av det......! Takker for mange gode svar! Og vet jeg risikerte og få som pepperen......
Gjest Kane Skrevet 7. november 2003 #10 Skrevet 7. november 2003 Ja det er en enorm forkjell på pause og slutt. Pause betyr at døra står på gløtt - slutt er slutt - ingen vei tilbake. Er helt enig her! Er det pause vurderer du muligheten for at dere skal fortsette sammen da, man tar et opphold en stund og vurderer livet sammen - er det slutt så har du alt tatt vurderingene og gjort deg opp en mening - det er over.. Er også enig i at å "ha ham på gress i tilfelle" er en forkastelig måte overfor dette mennesket på som ingen fortjener oppleve... Så du får ta et valg... - er det over og du vil smake på gresset på den andre siden eller vil du holde ham i uvisse i håp om at det skal gå bra og du får både i pose og sekk?? Snu det hele da - hvordan ville du at han gjorde det dersom situasjonen var motsatt?
ZIBRA Skrevet 7. november 2003 #11 Skrevet 7. november 2003 Hvis du er så usikker, så synes jeg du ska la være å date andre menn!! Hva er vitsen i det? Det tyder jo på at du er på jakt etter noe bedre... Og hvis du er på jakt etter noe bedre, så gjør det slutt. Da kan du date andre men med god samvittighet!! Tenk på kjæresten (eksen) din, kanskje han tror det er pause nå, men får høre att du datet andre. Når du da kanskje bestemt deg før att det er han du vil ha, så er det ikke sikkert han ønsker deg tilbake. Dette ble litt rotete, men håper du skjønner poenget!
Gjest gunda Skrevet 7. november 2003 #12 Skrevet 7. november 2003 Vitsen med å date andre er at jeg vil finne ut av hva jeg vil.... Har aldri vært singel, hatt flere lange forhold bak meg. Altså forhold over 2 år.... Er redd for å slå meg til ro med den jeg ikke vet om er riktig for meg. Men er og redd for å gi slipp på ham..... Man vet ikke hva man har før man mister det.....! Jeg har den siste tiden blitt betatt av flere menn. Jeg vil bruke tiden nå til å utforske om det er noe mer enn bare det å være betatt. Kanskje jeg finner ut at gresset ikke er grønnere på andre siden likevl. Men det siste året har jeg hatt et enormt savn etter å treffe andre... har ikke gjort det, men har hatt veldig lyst. Derfor ville jeg og ha pause for å se om det bare var spenningen som gjorde at jeg ble betatt av andre, eller noe mer! Kanskje dårlig gjort, men jeg MÅ finne ut av det. Dersom jeg finner ut at det bare var spenningen, og at eksen min likevel var den rette, så HURRA, da VET jeg hva jeg vil, og kan gi av hele meg til ham!!! DERFOR!
Mr.Mann_ Skrevet 7. november 2003 #13 Skrevet 7. november 2003 Ærlig talt... Tenkte jeg ikke skulle blande meg inn noe mer i denne tråden, nå klarer jeg ikke la være. Synes ikke du behandler denne eksen din eller hva han nå er særlig pent. I det minste bør du forklare han alt dette, slik at han vet nøyaktig hvor han står. Få alle fakta på bordet. La han ta valget om han vil bli eller gå, men gi han i det minste valget på et anstendig grunnlag. Å holde han på "gress" tilfelle gresset er grønnere på den andre siden er ikke fair game!!!
Gjest Kane Skrevet 7. november 2003 #14 Skrevet 7. november 2003 Vitsen med å date andre er at jeg vil finne ut av hva jeg vil. Javel - men dersom du trenger finne ut av det bør du vel være ærlig med han du kaller "X" nå da, så han har et valg han også... Har aldri vært singel' date=' hatt flere lange forhold bak meg.[/quote'] Javel? Er det rett å finne ut hva du vil ved å date flere på en gang da liksom?? Hør på deg selv her da.. Men det håper du finne ut ved å røre rundt med andre?? Tro du blingser litt nå altså... - både i pose og sekk altså, litt Ole Brumm på en måte?? Det høres sikkert fornuftig ut for noen - men ikke for meg. Enten vil du ha ham, eller så vil du ikke.. Kanskje en pause kunne blitt brukt til å finne ut av akkurat dette da - uten å innvolvere andre... Nei du sier noe der - og da er det som regel for sent da - for da har man mistet det!! Og det mener jeg tyder på at du ikke har de rette følelsene for denne gutten du har vært sammen med dersom denne "betattheten" er viktigere å utforske enn forholdet ditt er... Da bør du i allefall fortelle din X at han er akkurat det så han kan gå videre med sitt liv da... - det er som regel ikke det, men men...
Pusekatt Skrevet 7. november 2003 #15 Skrevet 7. november 2003 Og det mener jeg tyder på at du ikke har de rette følelsene for denne gutten du har vært sammen med dersom denne "betattheten" er viktigere å utforske enn forholdet ditt er... HELT enig med Kane her!
aline Skrevet 7. november 2003 #16 Skrevet 7. november 2003 ...Og nei' date=' jeg har ikke tenkt å gå tilbake til ham hvis det "nye" ikke funker..... [/quote'] Så altså; Dersom du finner ut at det er noe mer med disse mennene, da gjør du det slutt med kjæresten som sitter å venter på deg. Mens dersom det ikke er noe mer så går du tilbake? Hvordan kan du samtidig si at du ikke vil gå tilbake dersom det "nye" (eller en av de du er betatt av) ikke funker, når du i neste vending sier at det er akkurat det du kommer til å gjøre? :klø:
Pusekatt Skrevet 7. november 2003 #17 Skrevet 7. november 2003 Gunda, det virker som du er redd for å være alene, rett og slett. Du MÅ ikke ha en kjæreste til enhver tid! Dump han du har pause med, så står du fritt til å utforske og date andre menn.
Summerprincess Skrevet 7. november 2003 #18 Skrevet 7. november 2003 Enig med Pusekatt her. Er det jeg får tanker om også. At du liksom kansje må ha noen. Du virker usikker og som om du ikke har helt kontakt med følelsene dine. Hva du egentlig føler for denne xen din finner du hvertfall ikke ut av om du dater andre menn. Syns det var et godt råd å heller dumpe han du er sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå