Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg lurer litt på dette. Jeg er student, og lurer litt på om det er mulig å skaffe seg jobb i et advokatfirma/hos en advokat? Jeg har ikke A/B i snitt, og heller ingen kontakter innenfor advokatmiljøet her jeg bor. Kan man sende inn en "åpen søknad" til tilfeldige advokater, og høre om de er interesserte i en medhjelper? Jeg vet at flere av mine medstudenter har deltidsjobb hos advokat, der de rydder papir, tar enkle saksbehandlinger og er sekretærer. Trenger man A i snitt for det?? Skal nevnes at jeg ikke er langt unna A/B i snitt da, men har blitt trukket ned noe pga. sykdom, men er frnøyd med karakterene mine pga det. Har hatt relevant deltidsjobb tidligere med gode referanser.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 *Dytt* Dette lurer jeg også på! Bra vi er flere
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Kan ikke dere søke hos en lege istedet så jeg som er utdannet advokatsekretær kan ha en mulighet :gjeiper: Haha neida. Er vel bare å sende en åpen søknad det, det værste de kan gjøre er å kaste den og ikke kontakte deg. Tror det er bedre om man møter opp personlig med en søknad, men bor man så det er vanskelig så send i vei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå