Gå til innhold

Kan vegetarianere svelge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

:ler2:

Ja, det er mangt man skal fundere på....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er inne på noe her ja. :gjeiper:

Særlig hvis en tenker på at veganer og sikkert en del vegetarianre ikke spiser kaviar, som på ett sett kan sammenlignes med spermie fra mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Nå sporer jeg fullstendig av her, men jeg trodde man måtte drepe fisken for å få tak i kaviaren (rognen).

Neida, man drar jo bare laksen... :skratte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan svare siden jeg er vegetarianer jeg da :fnise:

Kan svelge, men liker ikke smaken uansett. 1 gang var nok :snurt:

Skrevet

Artig problemstilling. En vegetarianer kan nok svelge ja. Men en veganer skal jo ikke ha i seg noe animalsk.. Så det kommer nok an på hvor prinsippfast man er, er jo ingen levende skapninger som kommer til skade :P

Skrevet

Spiser vegetarianere Troika?

Vegetarianere kan spise troika, men ikke veganere.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det i troika? O.o

Gjest Terje
Skrevet

Gelatin basert på grisefett (animalsk fett)

Skrevet

Gelatin basert på grisefett (animalsk fett)

Det stemmer ikke, det er agar som er brukt i Troika ikke gelatin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer.

Svelger uten å tenke over det, dreper eller skader jo ingen:p Faktisk tenker jeg på det som nyttig pga alle proteinene :sjenert:

Og jeg spiser Troika. Spiser ikke kaviar, det ser grusomt ekkelt ut uansett.

Morsom tråd :popcorn:

Skrevet

Det er mange vegetarianere som spiser fisk :-)

Jeg tror de fleste vegetarianere føler de kan svelge. Å være vegetarianer handler mer om å ikke ønske å drepe dyr, og å holde seg unna kjøttindustrien fordi dyrene ikke blir behandlet særlig humant. Å svelge sæd er noe annet :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange vegetarianere som spiser fisk :-)

Hvis man spiser fisk er man IKKE vegetarianer.

Sorry, ikke personlig mot deg, men er så sykt lei av at folk tror det.

(De som ikke spiser kjøtt, men fisk heter pescetarianere, for de som lurte).

• Liker 7
Skrevet

Du er inne på noe her ja. :gjeiper:

Særlig hvis en tenker på at veganer og sikkert en del vegetarianre ikke spiser kaviar, som på ett sett kan sammenlignes med spermie fra mennesker.

Egentlig ikke, sist jeg sjekket måtte jeg ikke drepe kjæresten min og snitte opp pungen hans, for å få i meg hans sæd. :gjeiper:

Skrevet

Jeg har aldri hørt om menn som mot sin vilje holdes fanget og blir melket for sæd, slik at noen kan innta sæden deres som en eller annen slags form for mat. Det er ikke snakk om å drepe noen eller holde noen i fangenskap. Ettersom dette faktisk er snakk om en menneskelig kroppsvæske vil jeg også tro at alt av problematikk rundt for eksempel ressursforbruk ved kjøttproduksjon er uaktuelt. Jeg kjenner en del vegetarianere og noen veganere, og de har alle forskjellige grunner for å leve som de gjør, men jeg er rimelig sikker på at ingen av dem har noen prinsipper som forhindrer dem fra å svelge sæd. Om noen her faktisk har vært borti folk som har nektet å svelge og begrunnet det med dietten sin, tror jeg kanskje at det like gjerne kan være snakk om en aldri så liten hvit løgn, og at det i virkeligheten er andre grunner til at de ikke vil svelge (f.eks. smaken eller konsistensen).

Skrevet

Er man kannibal om man svelger da? :P

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

:natti:

:idesmil:

:jepp:

:filer: :fise: :dusje::tanpuss::natti::tellesauer: :sleeping:

:goodbye:

Endret av Blondie65
  • 1 måned senere...
Skrevet

Veganer: Hverken spiser eller bruker produkter fra dyreriket, gjelder også produkter testet på dyr, E-stoffer etc.

Vegetarianer:

-Ovovegetarianer: Spiser egg.

-Lactovegetarianer: Spiser meieriprodukter.

-Lacto/ovovegetarianer: Spiser egg og meieriprodukter.

Man har også de som spiser fisk, men disse kan ikke kalles vegetarianere mer enn de som spiser kjøtt.

Når det kommer til sæd, så ser jeg ingen grunn til at hverken en vegetarianer eller veganer kan spise/svelge dette, da det ikke kommer fra dyr. Hvis man da forholder seg til mennesker selvfølgelig!

Skrevet (endret)

Veganer: Hverken spiser eller bruker produkter fra dyreriket, gjelder også produkter testet på dyr, E-stoffer etc.

Vegetarianer:

-Ovovegetarianer: Spiser egg.

-Lactovegetarianer: Spiser meieriprodukter.

-Lacto/ovovegetarianer: Spiser egg og meieriprodukter.

Man har også de som spiser fisk, men disse kan ikke kalles vegetarianere mer enn de som spiser kjøtt.

Når det kommer til sæd, så ser jeg ingen grunn til at hverken en vegetarianer eller veganer kan spise/svelge dette, da det ikke kommer fra dyr. Hvis man da forholder seg til mennesker selvfølgelig!

Nå er jo mennesket er pattedyr, så jeg kan vanskelig se at en veganer skal kunne svelge sæd uten å bryte sine egne regler. Apropos pattedyr, går ut fra at veganerne ikke har noe imot at menneskebarn dier sin mor på samme måte som andre pattedyr, selv om de dermed i praksis drikker noe som stammer fra dyre- og ikke planteriket. Så de fleste veganere godtar forhåpentligvis visse brudd på den veganske livsstil. I hvert fall når det er snakk om spedbarn.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Nå er jo mennesket er pattedyr, så jeg kan vanskelig se at en veganer skal kunne svelge sæd uten å bryte sine egne regler. Apropos pattedyr, går ut fra at veganerne ikke har noe imot at menneskebarn dier sin mor på samme måte som andre pattedyr, selv om de dermed i praksis drikker noe som stammer fra dyre- og ikke planteriket. Så de fleste veganere godtar forhåpentligvis visse brudd på den veganske livsstil. I hvert fall når det er snakk om spedbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...