Missi89 Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Uansett hvor mye jeg planlegger dagene mine så kommer jeg meg ikke på trening. Prøver så hardt så mulig å alltid ha Treningstøy ol liggende i bilen. Sånn at jeg alltid er klar med engang jeg at et ledig øye blikk. Men Neida. Jeg drar hjem jeg. Hver gang . Og kiloene de sitter fint på og drar med seg flere. . Kosthold greier jeg heller ikke å endre så lenge jeg ikke trener. Føler at det ikke er noe vits. Spiser helt Okei. Men jeg småspiser mye. Jeg vet ikke hvordan det er å være sulten lenger. Jeg vil bli sunnere og mer aktivt men jeg sliter med å komme igang. Noen her inne som føler det samme som kan gi tips? Hadde virkelig satt pris på det.
Spøkelse Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Sett deg konkrete og målbare mål. F. eks "jeg skal ned 5kg innen utgangen av juli", "skal kutte ned på X eller X i kostholdet innen en uke", "jeg vil klare ti kilo mer i kneboy", "innen fire uker skal jeg klare å trene to ganger i uka hver uke" osv. Om du har virkelig lyst til å gå ned, så lager du deg mål og jobber mot dem. Men å bare si at man har lyst er ikke noe som kommer til å kickstarte deg
Brunhilde Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Ingen her kan motivere deg til å trene hvis du ikke vil det selv. Jeg pakker treningstøyet klart om kvelden og setter det foran døra. Da tar jeg det med på jobb, og har jeg det med, så trener jeg før jeg går hjem. Jeg har ikke alltid like lyst og er ikke alltid like motivert, men jeg har allerede bestemt meg for å trene, og da gjør jeg det. Du må nesten bare bestemme deg for at du skal - og selv om de første gangene kan være vanskelige å komme gjennom, så opplever jeg at det går rutine i det. Nå lar jeg få ting forstyrre planlagt trening. Skal jeg treffe venner, ja, så får de vente til jeg har trent. Når det gjelder vektnedgang, kosthold teller 70% mot 30% trening, kanskje en motivasjon til å endre litt på inntaket, enten du trener eller ei?
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Gjør noe du synes er gøy. Selv har jeg begynt å spille tennis, etter å ha vært lite aktiv i noen år. Da blir dørstokkmila littegrann kortete =)
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Hva med å gå tur? Det må jo være noe i finværet. Da kommer du deg ut, og får kommet i gang.
Gjest Nanne70 Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Enig med Brunhilde, du må rett og slett bare bestemme deg for å gjøre det. Begynn med å bestemme deg for å gjennomføre minst èn treningsøkt i uka, og orker du en til, er jo det en bonus. Motivasjonen vil nok komme etterhvert når du begynner å merke resultatene av treninga:)Du må rett og slett være litt streng med deg selv.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Studer deg selv i speilet. Uten klær. Se hvor dvask og utrent du er, og spør deg selv om du er fornøyd med det du ser. Og når du har spist drittmat/for mye mat: Kjenn på følelsen av å ha stappet seg altfor full med skadelige, ekle stoffer. Kanskje ikke den mest positive vinklingen, men det fungerer i hvertfall på meg hvis jeg har en lat dag. Når man deretter blir flink og faktisk begynner å trene og spise sunt, kan man snu fokuset over på det positive, og kjenne på den deilige følelsen av å ha spist seg behagelig mett på ren og sunn mat, og kicket man får av å trene.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Endre kostholdet ditt først. Kutt ut hvitt mel, sukker og drittmat. Kast ut alt av godteri, snacks, brus osv. Totalforbud. Du vil garantert gå ned noen kilo og bli motivert til trening og videre vektnedgang. Ikke minst vil du føle deg bedre og få mer overskudd, som igjen bidrar til at lysten til å trene øker. Ellers må du bare være bestemt og som de andre sier sette deg mål. Det nytter ikke sitte å tenke "det er ikke noe vits likvel". Det får du hvertfall ikke noe ut av. For mange av oss, inkludert meg selv, er trening en plikt, på linje med en jobb. Man gjør det fordi man vil ta vare på kroppen og holde den frisk, at den blir slank og fit er jo også en bonus! At det ikke er motivasjon for å komme seg opp av sofaen fatter ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Uansett hvor mye jeg planlegger dagene mine så kommer jeg meg ikke på trening. Prøver så hardt så mulig å alltid ha Treningstøy ol liggende i bilen. Sånn at jeg alltid er klar med engang jeg at et ledig øye blikk. Men Neida. Jeg drar hjem jeg. Hver gang . Og kiloene de sitter fint på og drar med seg flere. . Kosthold greier jeg heller ikke å endre så lenge jeg ikke trener. Føler at det ikke er noe vits. Spiser helt Okei. Men jeg småspiser mye. Jeg vet ikke hvordan det er å være sulten lenger. Jeg vil bli sunnere og mer aktivt men jeg sliter med å komme igang. Noen her inne som føler det samme som kan gi tips? Hadde virkelig satt pris på det. Det er egentlig så lett å være målbevist hvis du har mangel på overskudd. Grunnen til at du ikke har motivasjon er fordi du ikke har energi til å trene. Jeg synes du ikke skal ha så mange tanker i hodet ang trening....du må starte helt på nullpunktet. Se først igjennom kostholdet ditt, hva spiser du av næringsrik mat? legg om matvaner slik at du får den energien du trenger. Når du først har et riktig kosthold og en riktig døgnrytme så vil du sakte men sikkert merke at energien kommer. Det er da du får motivasjon til å trene. Mitt forslag er at du venter med å trene i et par uker. Start med kostholdet, spis regelmessig og spis sunn mat. Det er bare tull å tvinge seg til å trene når hodet og kropp ikke henger med. Når du har vært riktig så flink med kostholdet i et par uker, så kan du forsiktig tenke på litt mosjon og bevegelse men du skal ikke sette deg for høye mål med treningen. Begynn med å bare gå, neste uke kan du kanskje gå litt lenger, etter hvert kan du løpe..osv. Poenget er at du hele tiden skal ha lyst og ork til å trene og det får du med overskudd (riktig kosthold) Største feilen mange gjør er at de mentalt innstiller seg på trening de ikke klarer å gjennomføre på lengre sikt.
Wiggins Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Uansett hvor mye jeg planlegger dagene mine så kommer jeg meg ikke på trening. Prøver så hardt så mulig å alltid ha Treningstøy ol liggende i bilen. Bytt ut bilen med sykkelen. Hvis du har noen kilometer til og fra jobb så har du gjort en brukbar treningsøkt bare ved å komme deg til og fra jobb. Selv har jeg 18 km til jobben, jeg sykler hele året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå