Gå til innhold

Intelligente damer forblir single

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok! ..og poenget ditt er?

Selv synes jeg dette høres naturlig ut.

* Høyt utdannede kvinner bruker naturlig nok mye tid på utdanning i den tid i de årene der de fleste stifter familie. 20-25 års alder.

* Høyt utdannede kvinner er betydelig mer karrierebevisst enn lavere utdannede kvinner, med den effekt at de nok setter jobben foran det meste eller i livet. Deriblant mann (og barn).

• Liker 1
Skrevet

Det gjelder jo ikke i skandinavia står det. Her er det damer som tjener mer enn mannfolka som ikke finner partner varig.

At ingelligente damer i England forblir single syns jeg ikke er så rart egentlig. De er langt fra så likestilte som her og kvinner må ofte velge mellom karriere eller barn og familie.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder jo ikke i skandinavia står det. Her er det damer som tjener mer enn mannfolka som ikke finner partner varig.

At ingelligente damer i England forblir single syns jeg ikke er så rart egentlig. De er langt fra så likestilte som her og kvinner må ofte velge mellom karriere eller barn og familie.

Tror det er en misforståelse blant nordmenn...at det er mer likestilling her enn i andre vest-Europeiske land.

Kvinner kan jobbe og få barn i EU også...og i Norge sakker jo mødre akterut ift. lønn.

Skrevet

Det er ikke en misforståelse at skandinaver ligger langt foran mtp permisjonsrettigheter i forbindelse med fødsel. Manglende fødselsordninger i England f.eks. gjør at kvinner i større grad må velge mellom familie og karriere.

Når det er sagt er det likestilling i den forstand at de kvinner som forsaker familien til fordel for karriere (alternativt har økonomi til at noen andre tar seg av barna fra de er 2-3 måneder gamle)har gode muligheter for lederstillinger.

Mødre sakker akterut ift lønn i forhold til hvem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...