Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være i Oslo fra 19-23 mai og trenger derfor tips til ting jeg burde gjøre, steder som må oppleves, butikker jeg burde titte i osv.

Gjerne billige alternativer, men noen utskeielser skal jeg nok unne meg.

Jeg er ikke så interessert i kunst, men historie liker jeg godt og jeg vil også dra innom en second-hand butikk eller 10 for å lete etter skatter. :biggrin:

Må si jeg gruer meg en smule til å gå alene i Oslo også, jeg kommer til å føle meg som en einstøing.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff er en secondhand butikk som ofte har noe bra. Det ligger en ved Oslo S, en i parallellgata til Karl Johan opp mot Stortorvet og en i nærheten av Høyskolen. Markveien på Grünerløkka har en del vintage butikker som er verdt en titt. På Birkelunden (også Grünerløkka) er det marked på søndager som er verdt å få med seg. På løkka er det også mange fine kafeer, men du skal være heldig med å finne bord lørdag og søndag formiddag :P

Av museer så er Teknisk Museum på Kjelsås morsomt, og Naturhistorisk museum og botanisk hage på Tøyen er verdt et besøk!

Det går nok fint skal du se, ha en fin tur :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips, jeg kommer nok til å storkose meg! :tommelsmil:

AnonymBruker
Skrevet

http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article536793.ece

T-banen til Majorstua og gå nedover Bogstadveien for shopping og kafeliv (mest dyre merker og kjedebutikker her, da men.) Gå enda litt videre ned, så kan du gå gjennom Slottsparken og ned til Karl Johan også.

Aker Brygge, Grunerløkka - tipsene mine ble veldig standard, men synes uansett dette er noen av høydepunktene. + at det er mange gode indiske restauranter i Oslo.

Skrevet

Jeg synes ikke Aker Brygge er noe særlig, man bør i alle fall styre unna spisestedene der -- det er etter min erfaring dyrt og dårlig. Men hvis det er fint vær og du liker bryggeliv kan du jo ta en kjapp spasertur der før du går over rådhusplassen og bort til Akershus festning. Der er det fint å bare se seg om, og blant annet Heimfrontmuseet, hvis du interesserer deg for sånt. Av spisesteder i området kan jeg anbefale Nam Fah hvis du liker thai -- billig og bra. Det ligger i Kvadraturen.

Ellers er det allerede kommet mange gode tips. Du får ha en fin tur!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke fan av aker brygge, vil du se havet så syns jeg det er fint å ta en runde med båten som går fra vippetangen, og så gå av på bygdøy og spise der... det er fortsatt cafe ved kon-tiki museet?

Og så tar du bussen inn til byen igjen, flott og avslappende sightseeing runde:D

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen skal du være! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...