AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Har et gammelt Polaroid-kamera som jeg vil ta i bruk igjen, men aner ikke hvor jeg skal kjøpe film. Har hørt at dette også har blitt veldig dyrt, så er det noen steder på nett det går an å handle dette(utenom ebay)? Går det også an å kjøpe litt mer "spesialiserte" filmer? Ønsker en litt "gammeldags" look på bildene kanskje, eller mer retro.
Gjest baben Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Tror det bare er å få kjøpt gammel film på ebay (eller andre steder om du er heldig å komme over det), og her: http://shop.the-impossible-project.com/shop/ begge deler er dyrt... :/
Luppa Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Ebay er nok det beste, før produksjonen av film kommer igang igjen. Slik jeg har forstått det går produsentene konk med jevne mellomrom, og det blir "polaroidfilm-tørke" til noen kjøper opp rettighetene og begynner å produsere igjen. Dette har så vidt jeg vet skjedd for en stund siden, så da kan det hende du snart kan finne film på andre nettsteder. Men hvis du vil kjøpe i butikk, og attpåtil i Norge, er bruktbutikker ditt beste håp. Nesten ingen fotoforretninger tar inn polaroidfilm fordi holdbarheten er så dårlig, og etterspørselen lav. Jeg anbefaler uansett ebay, du kan finne filmer til ok pris der:) Hvis du ønsker et "gammeldags" uttrykk er uansett gamle, utgåtte filmer (som de på ebay gjerne er) fine sånn, når de går en stund ove rutløpsdatoen kan fargene bli ganske funky;) Men husk å sjekke hva slags film du skal ha! Det står på kameraet.
loppekasse Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Ah, da skal jeg også søke litt. Har ett jeg vil begynne å bruke igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå