Gå til innhold

skal leie bil i Storbritannia.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her inne som er vant til engelsk måte å legitimere seg på?

For å få hentet ut leiebilen, må vi ta med pass, førerkort, bankkort og "some proof of address other than the driving licence (e.g. the utility bill)".

Hva i all verden kan jeg ta med som er gyldig bevis på adressa mi i Norge? Det er vel lenge til regninga på kommunale avgifter kommer, det er kanskje det nærmeste vi kommer her i landet - og vi har vel ikke adresse på førerkortet, heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Strømregning eller regning på kommunale avgifter. Du kan høre med everket om det er mulig å få en regning på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

OK, takk! Hm, høres ut som mye styr med tanke på at vi reiser om ganske kort tid. Kanskje jeg kan ta en hvilken som helst annen regning, eller bankutskrift med adresse(?) og satse på at det går bra....

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta en hvilken som helst regning. Ta noe som knytter deg direkte til adressen, som for eksempel fasttelefon eller bredbånd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk og pris for det norske folkeregisteret! Jeg har bodd noen år i England. Det med regninger som legitimasjon er helt tåpelig, spesielt med tanke på at du bare kan ringe til strømleverandøre og si at du gjerne vi at de skal så Mikke Mus på regningen!

Skrevet

Noen her inne som er vant til engelsk måte å legitimere seg på?

For å få hentet ut leiebilen, må vi ta med pass, førerkort, bankkort og "some proof of address other than the driving licence (e.g. the utility bill)".

Hva i all verden kan jeg ta med som er gyldig bevis på adressa mi i Norge? Det er vel lenge til regninga på kommunale avgifter kommer, det er kanskje det nærmeste vi kommer her i landet - og vi har vel ikke adresse på førerkortet, heller...

Du kan ta med en mobiltelefonregning, eller noe av det som allerede er nevnt ovenfor, men et tips er å ta med lønnslippen din forutsatt at adressen din er oppført på denne. Det fungerer som regel like greit, til tross for at det er snakk om ”penger andre veien” vil du nok ikke lyve om hvor arbeidsgiver sender ”lønna” di ;-)

Skrevet

Hva gjør en dersom en bor på et lite sted og en ikke har vei adresse? Her har vi brukt et fellesnavn på området, eller bare stedsnavnet. Så vi får forskjellig adresse til oss.

Skrevet

Gjelder dette for alle bilutleier i England? Vi har leid bil der til sommeren og har ikke hørt om dette tidligere... :overrasket:

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder dette for alle bilutleier i England? Vi har leid bil der til sommeren og har ikke hørt om dette tidligere... :overrasket:

TS her. Vi leier gjennom Arnold Clarke utleie i Skottland, og der står det i allefall ett eller annet sted (i en epost jeg fikk - eller var det på hjemmesiden deres?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...