AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har pr idag allmennfag fra vgs og et år av førskolelærerstudiet, som ikke var noe for meg. Jeg lurer på om en form for sekretær hadde passet meg bra, men veien å gå blir vel da antakelig privat utdanning? Noe som koster en hel del. Er det verdt det? Vil jeg ha sjanser for få jobb etterpå? Noen med kunnskap eller erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Ikke bruk de private skolene som gir deg et kurs (ja et kurs) på et halvt år! Bli gjerne helsesekretær, men det er treårig på vgs. Ikke velg medisinsk sekretær som er et halvt år på Utdanningshuset. Du får ikke jobb fordi du har ikke autorisasjon. De andre "utdanningene" skal ikke jeg si noe om, for det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Det er kjent at disse halvårige kursene sjelden gir jobb. Jeg ville nok heller satset på å ta økonomi og administrasjon-fag fra BI eller annen høgskole. Evt. kan du prøve å få deg jobb gjennom vikarbyrå for å få en fot innenfor, jeg fikk selv sekretærjobb med bare allmenn+noe urelevant høgskoleutdanning. Har senere tatt en del økonomi og administrasjon, og det har hjulpet meg en del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå