Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Går 3.klasse videregående, og jeg har fått innkallelse til militæret og jeg kommer mest sannsynligvis inn på skole til høsten.

Så problemet mitt er hva jeg da skal gjøre. Noen som har vært i lignende situasjon? Svarfristen for militæret går allerede ut 20.mai... Så jeg må bestemme meg innen den tid :sukk:

Militæret

Positivt: "Friår" fra skole, MYE trening (god unnskyldning til å komme i bra form), utfordre meg selv på alle slags mulige måter, bedre selvtillit/selvfølelse, betalt, mange nye venner, sosialt, ser bra ut på CV'en, beholder skoleplassen min dersom jeg skulle komme inn på skole.

Negativt: Langt hjemmefra, savner venner, er ikke sikker på om dette er noe for meg.

Hoppe rett på videre studier

Positivt: Allerede i en god rutine med tanke på lesing, prøver, eksamen osv, jeg kommer til å trives,

Negativt: Er ikke sikker på hva jeg vil studere (sikker på 1.valg og 2.valg), litt lei av skole, deilig med et friår..

Jeg har så lyst til å dra i militæret, men vet ikke om det er noe for meg? Jeg liker jo å trene, være aktiv og takle nye utfordringer.

Så.. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode forslag? Ideer? Noen som har vært i en lignende situasjon?

Og ja - kanskje litt dumt å spør om råd her inne da jeg egentlig har laget en liste for/imot, men kan være dere kloke kvinner har et par råd på lager :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra i militæret. Virker som det er det du brenner mest for.

Skrevet

Enig med The Kitten, høres ut som militæret vil være en god fit :) Hvis du ikke liker det, så er det bare et år. Jeg kjenner bare én person som har angret på militæret, ellers har de hatt en fin og lærerik tid med mange positive opplevelser :) Både jenter som gutter!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Militæret. Skoleplassen kan du få satt på vent et år, slik at du kan begynne neste år, dersom du vet at du vil det.

AnonymBruker
Skrevet

Militæret. For skole kan du lett vente med ett år. Mange som har godt av å ha ett år uten skole før de begynner på universitet også, det er ikke dumt å oppleve noe annet enn skole.

AnonymBruker
Skrevet

Heller mer og mer mot militæret. Æææh, så var det bare å begynne å gruglede seg :fnise: Takk for alle svar!

Skrevet

Hei :)

Går 3.klasse videregående, og jeg har fått innkallelse til militæret og jeg kommer mest sannsynligvis inn på skole til høsten.

Så problemet mitt er hva jeg da skal gjøre. Noen som har vært i lignende situasjon? Svarfristen for militæret går allerede ut 20.mai... Så jeg må bestemme meg innen den tid :sukk:

Militæret

Positivt:"Friår" fra skole, MYE trening (god unnskyldning til å komme i bra form), utfordre meg selv på alle slags mulige måter, bedre selvtillit/selvfølelse, betalt, mange nye venner, sosialt, ser bra ut på CV'en, beholder skoleplassen min dersom jeg skulle komme inn på skole.

Negativt: Langt hjemmefra, savner venner, er ikke sikker på om dette er noe for meg.

Hoppe rett på videre studier

Positivt:Allerede i en god rutine med tanke på lesing, prøver, eksamen osv, jeg kommer til å trives,

Negativt: Er ikke sikker på hva jeg vil studere (sikker på 1.valg og 2.valg), litt lei av skole, deilig med et friår..

Jeg har så lyst til å dra i militæret, men vet ikke om det er noe for meg? Jeg liker jo å trene, være aktiv og takle nye utfordringer.

Så.. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode forslag? Ideer? Noen som har vært i en lignende situasjon?

Og ja - kanskje litt dumt å spør om råd her inne da jeg egentlig har laget en liste for/imot, men kan være dere kloke kvinner har et par råd på lager :lol:

Vennene dine kan du se i frihelger, og du kommer også til å ble kjent med andre.

Siden du allerede har en god rutine på lesing og lekser, blir det ikke noe problem å finne tilbake til den rytmen igjen - især hvis du begynner på et studie du har funnet ut at du virkelig brenner for

Nå som du er usikker på studievalg ville det være bra å ta et friår uansett om du skulle i milæret eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...