Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For omtrent en mnd siden fikk jeg meg jobb :) Jeg er 18 år og har aldri jobbet før, så tok rett og slett hva enn jeg fikk. Endte opp med en jobb på cafe/restaurant/kiosk. (Det er to bedrifter i samme bygg, så jobber på begge plassene). Men reagerer på at folk klassifiserer dette som en "drittjobb"? Hva synes dere? Blir jo nesten flau av å fortelle folk hvor jeg jobber hen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en lavstatusjobb når du er atten år! :) Synes heller du skal være stolt av at du jobber og tjener dine egne penger..:) Kos deg på jobb, og drit i de menneskene som føler seg bedre..for det er de ikke! :D Du får masse god erfaring av å jobbe i slike yrker og dessuten kan det faktisk være veldig morsomt! :D

Masse klem

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg ikke. Jobb er jobb :)

AnonymBruker
Skrevet

Er man 18 år og ufaglært er det ingenting som heter drittjobb. Synes det er et upassende begrep uansett, egentlig, for det er nedlatende ovenfor folk som har jobber man ikke ville hatt selv (men antagelig setter pris på at noen gjør...). Kjenner folk med eller under utdanning som også jobber på kafe, og ser ikke noe rart eller negativt med det. Det viktigste med å ha en jobb er å tjene til livets opphold, trives man er det en bonus, og er den givende på en eller flere måter er det også et pluss. Men man trenger ikke statusjobb for å ha en givende hverdag, eller for å tjene nok til å være økonomisk uavhengig av foreldre, NAV osv.

Gjest Consensio
Skrevet

Syns ikke det er lavstatus jobb i det hele tatt (ikke når man er 40 år heller)

Jobb er jobb og noen må jobbe på cafè også. Det viktigste er at du trives på arbeidsplassen og tjener nok til å klare deg økonomisk.

Hvem bryr seg om hva andre måtte tenke om det...bedre enn å gå på dagpenger når man faktisk kan jobbe (og får jobb)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et yrke som folk sin vanligste respons til når de hører er "ååå,så spennende", yrket har også høye karakterkrav for å komme inn på utdannelsen.

Derimot er jeg ikke rundet 30 år, og tenker at jeg kunne tenke meg en annen hverdag og min første tanke er å jobbe på cafe/bakeri det gjorde jeg ved siden av skolen og trivdes utrolig bra... Så synes absolutt ikke at det skal betegnes som drittjobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...