AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Om jeg skulle blitt gravid i august i år, og skal begynne i et vikariat på åtte måneder fra august, har jeg da rett på fødselspenger? Da er jeg uten jobb i rundt en måned før barnet kommer..
evybergen Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Om jeg skulle blitt gravid i august i år, og skal begynne i et vikariat på åtte måneder fra august, har jeg da rett på fødselspenger? Da er jeg uten jobb i rundt en måned før barnet kommer..
Sunchild Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Du må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene før fødsel for å få fødselspenger. Så ja, du vil ha rett på det.
flickan Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Dersom man skulle komme i en skvis pga for kort opptjeningstid er det også mulig å starte permisjonen før de 3 ukene før termin som er normalt. Permisjonen kan startes opptil 12 uker før termin. Det kan lønne seg i de tilfeller man er i grenseland for å få permisjon, tilfelle man f eks skulle føde litt for tidlig osv. Men du slipper å tenke på det siden du kommer innenfor med god margin på 8 mnd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Takk for svar! Så uansett når jeg skulle bli gravid, får jeg fødselspenger, bare jeg har jobbet seks mnd dette året?
flickan Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Takk for svar! Så uansett når jeg skulle bli gravid, får jeg fødselspenger, bare jeg har jobbet seks mnd dette året? Nesten, men det har ikke noe å si hvilket år det det i. Det må være 6 av de siste 10 mnd før permisjonen starter. Husk at permisjonen starter senest 3 uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå