Nika_83 Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har sånn smått begynt å titte rundt for å finne overnattingsmuligheter for gjestene våre. Det er ganske mange som trenger overnatting og de er alle fra min side siden vi skal gifte oss der mannen min kommer fra. Satt igår og regnet litt på dette.. brukte et av alternativene våre som utgangspunkt. Og regnet med fullpris på overnattingen for å ha litt slingringsmonn. Dette kommer til å bli dyrt hvis vi skal betale for all overnatting! Jeg tenker at siden vi mest sannsynlig blir å benytte oss av det alternativet jeg brukte som utgangspunkt i regnestykket, så kommer vi også til å ha frokost og lunch der(vi skal lage en langhelg av bryllupet). Regner med at vi da klarer å forhandle litt på prisen så vi slipper å betale fullpris for alt. Det jeg ser for meg som er en mulighet for å gi gjestene våre billig overnatting er at vi kan betale halvparten av hva det koster og så tar de halvparten selv. Det er 2-,3- og 4-mannsleilighet vi har sett på og jeg har satt opp mulige løsninger med sammensetting av folk som kan bo sammen. For ei 4-mannsleilighet koster det 2600kr for 3 døgn. Det jeg har tenkt da er at vi kan betale 1300kr og så kan de to parene som blir boende sammen dele dn andre halvdelen mellom seg. Da blir det 650kr på hvert par. Det er vel overkommelig hvis man skal være så "frekk" at gjestene må betale for overnattingen selv? Håper selvfølgelig på at man kan få forhandlet prisen litt ned siden vi blir mange som skal overnatte der Hva tenker dere om denne løsningen? Har dere andre forslag? Av en eller annen grunn liker jeg ikke helt det å invitere til fest og så må gjestene betale overnatting selv Selv om jeg sjøl hadde syntes det var helt greit hvis noen gode venner av meg giftet seg Litt rart..veit det
Anglofil Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Jeg synes dere er svært generøse og det virker som en fin løsning, men her betaler ikke vi overnatting. De som reiser langt må betale selv overnatting. Vi forventer selvsagt ikke at de kan komme, bare for å ha sagt det, og de fleste bor heldigvis i nærheten slik at det kun er 5-6 stykker som eventuelt trenger overnatting. Skal sies, hvis det er skikkelig krise kan de få rom hos noen av oss som bor i nærheten eventuelt. Vi har ikke fått noen reaksjoner på dette, det virker som de syntes det var greit, men det er kanskje annerledes når det er mange fra den ene sida som må reise langt. Mvh Yvonne Endret 9. mai 2011 av Yvonne
Nika_83 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2011 Hadde det vært færre tror jeg nok at vi ikke ville betalt (så mye iallefall) for overnatting, men siden det er hele min side som må ha overnatting ville vi være litt behjelpelig med å ordne billig overnatting. Tenker at det kan være litt med på å hjelpe om de bestemmer seg for å komme siden de fleste må betale flybilletter dit uansett. Dessverre har ikke min kjæres familie mulighet til å ha noen av mine hos seg siden de kommer til å ha folk fra sin side boende hos seg. Godt å høre at det virker som ei bra løsning Skal ikke være lett dette her! Er noen kabaler man må prøve å få til å gå opp
Mischa Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes det var en fin løsning Som gjest setter jeg pris på at brudeparet prøver å hjelpe til og ikke forventer at jeg kaster alt jeg har i hendene og betaler i dyre dommer for å være med.. Jeg kommer uansett, men synes det er ekstra hyggelig å være gjest når brudeparet virkelig gjør det de kan for å tilrette legge for gjestene!
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Veldig snilt av dere som brudepar. Vi gifter oss 68 mil fra familien til sambo, det vi skal gjøre er og prøve og få rimeligere bosted til de, men vi har ikke penger til og betale for de. Og vi var i bryllupet til min sambo sin søster på 2 år siden i bergen, og vi betalte alt selv, synes det var helt greit. jeg mener, man drar vel ikke hvis man ikke har råd til det??
leirbål Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Har dere venner som kan innkvartere de som ikke har mulighet til hotellovernatting? Eller campinghytter el. ?
Nika_83 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2011 Godt å høre at vi ikke er helt på jordet Leirbål: Ingen av vennene hans/våre bor på hjemstedet hans, så de som kommer i bryllupet som er fra der ifra blir å bo hos sine familier. Og gubbens familie, som jeg sa i et litt innlegg lengre opp, skal huse hans familie som kommer sørfra. Så det er dessverre ikke så mange andre løsninger på den "private" fronten. Dessverre..
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Hos oss på alle, inkludert oss selv, reise et stykke og det blir overnatting i to dager. Vi skal også ha bryllup en hel helg. Vi har gjort det slik at vi har fikset overnatting samme stedet som vi skal ha festen. Kom ut med en pris pr person på 200 kroner natta. Vi har ikke råd til å ta kostnaden for gjestene, men har gitt alle beskjed om når bryllupet er og om overnatting. På denne måten har folk evt mulighet til å spare opp om de trenger det og vil komme. Men forventer ikke at folk kommer. Har ikke mottatt noen negative tilbakemeldinger på at folk må betale overnatting selv. Vi står for transport den helgen med innleid buss, og order samkjøring for de som vil det til og fra stedet vi gifter oss.
Nika_83 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2011 Vi skal også ordne felles transport til og fra kirka, festlokalet og der vi overnatter. Han som har denne bussen har også stedet hvor vi håper å ha overnattingen, så i og med at alt ser ut til å bli gjennom ham håper vi jo på at vi kan få prutet ned prisen en god del. Blir mest sannsynlig litt utenfor sesongen mtp fellesferie og slikt, så kanskje dette kan være til hjelp med prisen også. Hvis vi bestemmer oss for å ikke dekke noen ting av overnattingen kommer vi selvfølgelig ikke til å forvente at de kommer Vi får se hva budsjettet vårt tillater når vi har fått pristilbud fra han som eier stedet og bussen. Hadde vært helt fantastisk om dette gikk i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå