Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hva som egentlig er vanlig iforhold til lønn.

Er det vanlig å få betalt for arbeidet man har utført 1 april - 30 april i mai? Eller at man betalt for utført arbeid fra 1 april - lønningsdag? Jeg får lønn etterskuddsvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fastlønn, så lønna blir den samme uansett måned, men tilleggene kommer etterskuddsvis.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Spinell
Skrevet

Når du har etterskuddslønn er det vanlig å få betalt for det arbeidet du gjorde i forrige måned på lønningsdagen. Altså 1/4 - 30/4 utbetales i mai osv.

Skrevet

Det er nok forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Der jeg jobber nå får jeg lønnen jeg jobber f.eks fra 1.mai-31mai den 12 Juli :)Veldig på etterskudd.

Mens der jeg jobbet før fikk jeg lønnen for 1.mai-31mai allerede den 19. april, altså på forskudd mens tilleggene for mai kom på forskuddslønnen måneden etter i juni.

Og en annen plass jeg jobbet (vikarbyrå) fikk jeg lønnen for f.eks 1-15 mai den 30 mai, og 16-31 mai fikk jeg utbetalt 9 juni. Altså ble lønnen delt opp i to utbetalinger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på en ting til.

Jeg er tilkallingsvikar på et sykehjem og årslønnen for en som jobber 100% uten utdanning og ansiennitet er 239.800, og jeg lurer på om noen vet hva jeg kan få i kveldstillegg og helgetillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er timeslønna mi? Aner ikke hvordan jeg skal regne ut det der :roll:

Skrevet

Og hva er timeslønna mi? Aner ikke hvordan jeg skal regne ut det der :roll:

Linker til denne posten jeg Regne ut timelønn

Gjest padawan
Skrevet

i staten får du lønn den 12 og du får da etterskuddbetalt for den første delen av måneden og forskuddsbetalt for den siste delen av måneden.

Skrevet

i staten får du lønn den 12 og du får da etterskuddbetalt for den første delen av måneden og forskuddsbetalt for den siste delen av måneden.

Hvis man har fast jobb/lønn ja. Alle ekstravakter, overtid og tillegg utenom de faste betales etterskuddsvis også i staten/kommunene.

Skrevet

Hvis man har fast jobb/lønn ja. Alle ekstravakter, overtid og tillegg utenom de faste betales etterskuddsvis også i staten/kommunene.

...og lønnen kommer ikke nødvendigvis den 12. som en over skrev. Jobber som ekstravakt i Oslo Kommune og jeg får lønn etterskuddsvis den 28. i hver mnd.

Gjest padawan
Skrevet

det er da forskjell på å være ansatt i stat og kommune.

Skrevet

det er da forskjell på å være ansatt i stat og kommune.

Sant, sant...leste litt kjapt ;)

Skrevet

Tips: På denne siden kan du regne ut både årslønn, månedslønn, ukeslønn, dagslønn, timeslønn, minuttlønn og sekundlønn - bare ved å fylle ut en av de nevnte verdiene.

Skrevet

Vi har lønn for inneværende mnd, overtid osv utbetales mnd etter.

Skrevet

Tips: På denne siden kan du regne ut både årslønn, månedslønn, ukeslønn, dagslønn, timeslønn, minuttlønn og sekundlønn - bare ved å fylle ut en av de nevnte verdiene.

Testet den selv for noen dager siden. Men ser ut til at den baserer seg på 37,5 t uker, mens jeg har 35,5 t og dermed får feil svar. For å regne ut min timelønn tok jeg årslønn/(35,5*52) og fikk riktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...