Gjest Månestøv Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Har i den siste tiden gått opp et par kino som jeg gjerne vil gå ned nå før bikinisesongen Er det noen som har noen flotte tips til en diett? Har ikke tid til å trene akkurat nå på grunn av mye skolearbeid osv. så må gå ned en del i kalori-inntak Helst litt billig og lettvint, siden jeg er student og ikke har all verdens med penger. Vil gjerne ha en sunn diett som kan gi meg mer energi og som inneholder de vitaminene jeg trenger.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Sunn fornuft er den beste dietten som finnes. Hold et fornuftig kalorinivå (ikke for lavt, slik de fleste har tendens til å gjøre), spis naturlige råvarer som kjøtt, egg, nøtter, grønnsaker, bær osv og bytt ut fint mel og raske karbs med grove helkornsvarianter. Pass på å få i deg minst 60 g proteiner pr dag, og ikke kutt ut alt fettholdig. Fett og proteiner er meget viktig, enten man slanker seg eller ei. Og jeg hadde virkelig forsøkt å skvise inn litt trening i timeplanen, selv om det er travelt opp med andre ting. Det finnes faktisk ingen unskyldning for ikke å trene. Kroppen er avhengig av bevegelse for å holde seg sunn, og selv om dette er ting du tar som en selvfølge nå, vil du takke deg selv når du blir eldre for at du ikke lot kroppen forfalle som ung. Dessuten får man ikke sprettrumpe, stram kropp og fin mage om man ikke trener. En liten styrkeøkt som går på alle de viktige musklene i kroppen, utført på en halvtimes tid to ganger i uken, burde du klare. Alt er bedre enn ingenting, og styrke er noe av det mest effektive treningsmessig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå