Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. november 2003 #21 Skrevet 12. november 2003 Dårlig leder. Du vil ikke jobbe for henne/ham uansett, så h*n gjorde deg en tjeneste. Stå på, ikke gi deg, søk flere steder. Vær nøye med utseendet når du leverer søknad (ikke gallakjole altså, ikke det jeg mener...), be gjerne om å få levere søknaden personlig osv osv. Tror det fins flere tråder her om nettopp dette. Det viktigste er å stå på! Lykke til!
chimp Skrevet 12. november 2003 #22 Skrevet 12. november 2003 Men må absolutt si at sminken var horribel... :enig_animasjon: Tror faktisk det er det verste jeg noensinne har sett......også i et parfymeri! Blir like satt ut hver gang jeg kommer inn der......
Gjest care Skrevet 12. november 2003 #23 Skrevet 12. november 2003 Hvor viktig tror dere utseende er når det gjelder å få seg jobb? I min tidligere jobb ansatte jeg folk som skulle jobbe i butikk, og det ville være løgn å si at ikke det hadde betydning hvordan arbeidssøkeren så ut... Stikkordet var selvsagt "presentabel", da, ikke "pen". Hva sier dere som har ansvaret for ansette folk i ulike yrker? Og er det noen som har opplevd å få eller IKKE få en jobb på grunn av utseendet? Jeg tenker at hvis jobben ikke krever faglig kompetanse, så tenker jeg at utseende spiller en større rolle. I stillinger der faglig kompetanse kreves, så tror jeg kjemi og relasjoner spiller større rolle.
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2003 #24 Skrevet 14. november 2003 Jeg jobber i konsuletbransjen, og der betyr nok også utseendet til en viss grad noe ved ansettelser. Ikke det at man må være smellvakre, men mer at man må ha utstrålig og sjarm. Kan jo skjønne det, i og med at vi skal ut og jobbe hos stadig nye kunder etc. Det rare er at utseendet har ulik betydning for jenter og gutter. Det har jeg faktsik hørt på et foredrag på NTNU. For jenter er det en fordel å være søt og pen (obs, ikke for pen, da blir man fort stemplet som dum og deilig), men for gutter er det mye viktigere med sjarm. De kan neste med fordel være litt mindre pene, så lenge de har glimt i øyet. Heldiggrisene!!
Saeria Skrevet 16. november 2003 #25 Skrevet 16. november 2003 Hvis jeg en gang i fremtiden blir arkeolog, så tror jeg ikke en behøver å være så pen i utgravingsgropene. Skal en være med å grave ut, så blir en møkkete uansett, særlig hvis det regner. En graver ikke hele året, men jeg tror ikke at det kreves noe mer enn vanlig utseende og fin fremferd for å jobbe på et museum eller arkiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå