Gå til innhold

Morsdag

LindaK

Anbefalte innlegg

Noen som tilfeldigvis vet om det er morsdag nå på søndag? Har ikke sett noen annonser eller noe, men mener å huske at det er omtrent på denne årstiden...

....og alle må forresten ha en strålende fredag natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har du sovet?

Det er vel ca sånn 11 februar. Du må nok vente til neste år.

Glemte du den sist??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mordag feires her i landet andre søndagen i februar. Og sånn for å ta det med: farsdagen feires andre søndagen i november.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Om du glömt morsdag i februari kan du ju alltid "måla över" det hela och starta en ny tradition...

Vi har morsdag i Sverige den 25/5. rosaengel.gif

Annars kan ju "mors lille engel" fixa en alldelse egen morsdag som bara er familj har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen bra jeg har dere til å passe på meg!! Så slapp jeg å gjøre noen store tabber denne søndagen... icon_biggrin.gif

Når jeg tenker meg om kan det vel stemme at annonsen jeg så var på et amerikansk nettsted.

Takk!! (+ notere fakta om norsk morsdag bak øret)1212[ Dette Innlegg er endret av: LindaK den 2002-05-11 16:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor feires Mother's Day i mai i USA og andre land, og morsdag i februar i Norge? Fordi man gjerne ville importere skikken med morsdag fra utlandet, men i mai er det jo så utrolig mange merkedager i Norge. Så fant man ut at februar er en bra måned, da skjer det jo ikke veldig mye. (Bortsett fra Valentine's Day som kommer snikende.)

Det er i hvertfall det jeg har hørt.

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...