Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart i gang med prøvingen, og i den forbindelse har jeg et spørsmål til dere prøvere. Når man går lenge og venter, hva gjør dere da med tanke på festing osv? Vet ikke om det er et relevant spørsmål i det hele tatt, men man blir jo ofte bedt på festligheter.. Tar dere dere et glass, en røyk e.l. med god samvittighet, eller er det null alkohol når dere prøver? Man vet jo ikke med en gang om man er gravid, men man kan vel ikke sette hele livet på hold mens man prøver heller? Takke nei til alle fester osv virker litt rart hvis man ikke er gravid liksom..?

Nå skal det sies at jeg ikke bare bryr meg om festing (høres jo veldig overfladisk ut..), men siden vi tenker å prøve uten å spre det ut til hele verden, vil folk stusse om jeg ikke tar et eneste glass alkohol på lang tid uten å ha noe grunn.. Jeg vet jo ikke hvor lang tid det vil ta før spiren sitter..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å drikke og spise (røyker aldri) det jeg ønsker mellom tr og el. Mellom el og ikm har jeg tenkt å gå ut fra at jeg er gravid.

Skrevet

Lever som vanlig, det vil si røyker ikke, men koser meg med et vinglass eller en øl til maten i ny og ne.

Mellom EL og IKM: er forsiktig, tar et vinglass/øl men ikke en fest.

Mellom TR og EL: som vanlig, og er gjerne med på en fest.

Vi er ganske voksne, og har ikke for vanen å feste annet enn ved spesielle anledninger, så det er ikke spesielt vanskelig å styre unna de store fyllekulene ;)

Siden jobben vår starter kl.7 både uke og helg er det enkelt å skylde på at man skal tidlig opp, særlig i tiden mellom EL og IKM.

Pga ustabile sykluser og mistanke om manglende EL har jeg gitt litt opp, og prøver så godt jeg kan å gi det tid og leve som vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde helt som vanlig. Ingen fyll, men et par glass på lørdagskvelden, eller en pils eller tre dersom jeg var ute med venner eller kolleger.

Så ingen grunn til å legge om livet mitt FØR positiv test. :)

Skrevet

Jeg er ikke prøver enda, men akter å være totalavholds (både alkohol og røyk, men røykingen er lett da jeg ikke røyker uansett) fra det øyeblikket jeg dropper prevansjon.

Den første tiden kommer vi bare til å gå for naturmetoden, mens vi venter på stabilisering av mens etc. Dersom det viser seg at det tar lang tid, og jeg kommer til det stadiet at det blir bruk av eggløsningstester, regner jeg med at jeg kommer til å begynne å drikke igjen i den sikre perioden mellom menstruasjon og eggløsning. Men jeg ser ikke at det vil være noe problem for meg å droppe alkohol helt i noen måneder. Spesielt ikke med så god motivasjon som å ikke ønske å skade barnet sitt unødig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om det tar år å bli gravid da?

Gjest Ruccola
Skrevet

Min søster som var prøver i fem år sa det veldig fint syns jeg.

Man må ikke slutte å leve fordi man prøver! Man vet aldri hvor lenge man er prøver

Lev som vanlig, men selvfølgelig unngår mann en fyllekule uka før IKM/testdato sånn at man har safa litt da.. ;)

Første halve året jeg var prøver var jeg generellt forsiktig med alt, og gikk på folat. Så stresset jeg ned, levde mer normalt, kuttet folat og prøvde å ikke fokusere på prøvingen.

Tror ikke DET er grunnen til at vi klarte det tilslutt, men jeg slappet ihvertfall mer av og levde mer fra dag til dag isteden for fra EL til IKM ;)

Skrevet

Jeg har vært gravid før (endte i SA i uke 9) og mellom EL og IKM drakk jeg litt vin. Jeg visste at jeg kunne være gravid, men jeg hadde liten tro på det og tenkte at her skal det ikke stresses. Men da den positive testen var et faktum fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet og angret voldsomt. Jeg tror ikke vinen var grunnen til at det endte i SA (selv om jeg selvfølgelig ikke vet det), men den dårlige samvittigheten vil jeg ikke oppleve igjen. Så, ettersom jeg er tilbake på prøvestadiet er det nå slutt på alkohol mellom EL og IKM. For meg er det et lett valg, men andre må gjøre sine valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...