Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge et batteri på en bærbar pc varer. Har hatt pc'en i litt over et år. Og nå begynner det å bli dårlig. Den brukes hver dag. Men mener den burde holde lenger. På den gamle så holdt det lenger. Nå har jeg acer tidligere hadde jeg hp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs veldig ann på alt egentlig. Hva du kjører når du bruker pcen, hvilken pc og åssen batteri.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på mange ting, f.eks. hvilket batteri du har. 6-cellers eller 9-cellers? Hvordan behandler du det? Det kan være lurt å koble laderen i PCen når du er hjemme og ta ut batteriet mens PCen er på.

Gjest Reproductivist
Skrevet (endret)

Noen som vet hvor lenge et batteri på en bærbar pc varer. Har hatt pc'en i litt over et år. Og nå begynner det å bli dårlig. Den brukes hver dag. Men mener den burde holde lenger. På den gamle så holdt det lenger. Nå har jeg acer tidligere hadde jeg hp.

De kan kjøpes utenom og byttes ut. Dealextreme har mange billige, men vet ikke noe om kvaliteten. Kanskje de er falske og eksploderer eller noe.

Hvor mange prosent har den av originalkapasiteten da?

Min har over 90% og er et par år gammel, men brukes sjeldent.

Endret av Reproductivist
Skrevet

Jeg kjøper generelt ikke bærbare som ikke klarer minst 3 timer med reell bruk, noe som tilsier 5-6 timer oppgitt av produsent. På den annen side er det jo masse billig skrot som selges med under 3 timer oppgitt av produsent, som igjen betyr under 2 timer reell bruk.

Hvis din forrige var en HP for bedriftsmarkedet (med ditto pris!) er det ikke rart den presterer bedre på batteritid enn billigere Acer for privatmarkedet. Kjøper man bedriftspc i dag er det fullt mulig å få 10-12 timer ekte batteritid, men da må man ha betalingsvilje.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Jeg kjøper generelt ikke bærbare som ikke klarer minst 3 timer med reell bruk, noe som tilsier 5-6 timer oppgitt av produsent. På den annen side er det jo masse billig skrot som selges med under 3 timer oppgitt av produsent, som igjen betyr under 2 timer reell bruk.

Hvis din forrige var en HP for bedriftsmarkedet (med ditto pris!) er det ikke rart den presterer bedre på batteritid enn billigere Acer for privatmarkedet. Kjøper man bedriftspc i dag er det fullt mulig å få 10-12 timer ekte batteritid, men da må man ha betalingsvilje.

Min har omtrent 3 timer med videoavspilling, 5 timer omtrent med lyd hvis jeg skrur av skjermen. Synes det er for lite, men bedre enn tilsvarende netbook med intel prosessor enda de har mindre skjerm. Har via prosessor. Vanskelig til umulig å få tak i nye med det. Utrolig bra når man bruker HD/partisjon kryptering i Linux. Mye raskere på mappe-innhold lesing enn desktoppen som er ca 10 ggr så rask, og det uten å bruke mye strøm.

Skrevet

Du unngår ikke at batteri og cellene dør uavhengig av bruken. Det er heller ikke noe fasittsvar på forventet levetid. Men hvis du er hjemme og har maskinen koblet til et strømuttak så ta ut batteriet. Batteri dør raskere ved at du har det i samtidig. Da bruker den batteriet i noen % før den lader opp igjen. Sånn går det om igjen hele tiden. Celler dør raskere da. :)

Skrevet

Unngå batterier fra DealExtreme og billige fra eBay. De er greie i et par måneder, men så dabber kvaliteten veldig raskt...

Min MacbookPro er nå snart to år gammel. Den holder mellom 4 og 5 timer på vanlig skriving i Word med litt surfing og Spotify i bakgrunnen. Tror den holder ca 4 timer med film, vel å merke da ikke i 720 eller 1080 oppløsning, men standard.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer så mye.

Jeg har to maskiner, en jobbmaskin der batteriet etter drøyt 2 år fortsatt har 98% av sin opprinnelige kapasitet. Men den andre, som også er drøyt 2 år gammel, allerede er godt inne på sitt 3. batteri etter at de to første døde etter 9-10 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...