Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sitter og lurer på å skifte bank. Men har ikke peiling på hva som lønner seg. I tillegg har jeg hørt fra mine nærmeste at det lønner seg og ha et godt forhold til banken med å være kunde lenge. Gjelder dette fortsatt? Er det enklere og få lån osv om man har vært kunde fra man ble født? Som jeg har i dette tilfellet.

Som sagt er jeg student, har ikke lån så har derfor kun bruk for brukskonto, BSU og lave kostnader ved bruk av VISA kort.

I banken jeg har når betaler jeg 250 kr for fri bruk av VISA kort i Norge.

Noen som har peiling? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en grei bank, så lenge du slipper å betale for minibank utakk, visa betaling, nettbank osv, så ville jeg beholdt den banken.

Jeg hadde Handelsbanken en stund, og der var alt kort bruk gratis, også i utlandet :D

man trenger ikke et langtids forhold i banken for å få lån. vi fikk mye lettere lån i en bank vi aldrig hadde vært kunder i, enn hva vi fikk hos våres banker som vi har hatt fra starten av. (vi hadde heller ikke noe lån eller kredittkort fra før av)

Men det lønner seg uansett å ha et godt forhold med banken når du skal søke lån. vis du har personlig kontakt med banken, vil lån gjerne bli mer person passet deg og du kan få på andre vilkår, enn om du bare søker via nettet.

Skrevet

Jeg tror det du sier ofte kan være et poeng dersom du er kunde i en lokalbank. Nå vet jeg ikke om det finnes noe som heter "Sogn sparebank", men skulle det gjøre det, vil jeg tro det kan være mer viktig å "bli" i den banken, nettopp grunnet godt forhold til banken for senere lån.

Hvis du allerede er, og akter å fortsette å være, kunde i "de store" bankene, tror jeg ikke det er like viktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...