Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hei. Tenkte å oppdatere litt i hudpleie produktene mine.

Jeg har sensitiv hud, noe tørr i kinna men fet T-sone og noen urenheter.

Altså hva trenger jeg? Rens, fukt, toner? og serum?

Er serum nødvendig å ha under fuktighetskremen? Blir dette ikke litt mye smør på flesk opplegg? :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Tenkte å oppdatere litt i hudpleie produktene mine.

Jeg har sensitiv hud, noe tørr i kinna men fet T-sone og noen urenheter.

Altså hva trenger jeg? Rens, fukt, toner? og serum?

Er serum nødvendig å ha under fuktighetskremen? Blir dette ikke litt mye smør på flesk opplegg? :sukk:

Jeg har aldri noen sinne brukt serum og jeg ser helt fin ut.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg har aldri noen sinne brukt serum og jeg ser helt fin ut.

Ja, litt synd å kjøpe serum dersom man klarer seg fint uten. Ser jo at man må opp i 400 kroner. I alle fall den fra Matis.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, litt synd å kjøpe serum dersom man klarer seg fint uten. Ser jo at man må opp i 400 kroner. I alle fall den fra Matis.

Alle klarer seg fint uten serum til 400 kr.

Skrevet

Serumet hjelper på et spesifikt problem, gjerne nettopp urenheter. Ville ikke ha droppet det! md's serum fjerner mine urenheter :)

Rens, toner, serumet, fuktighetskrem, og en skrubb er det viktigste:) ville også fått en maske eller to etterhvert. Husk at det som skal ligge på huden hele dagen ( serum og fuktighetskrem) er det viktigste å kjøpe først, du kan bruke en billig rens midlertidig siden det ikke ligger på huden.

Skrevet

Hvis du klarer å fikse problemene dine med rensen og fuktighetskremen din, så trenger du ikke serum i tillegg, for da har du jo ikke noe problem som skal fikses :)

• Liker 1
Skrevet

Min mening:

Serum er skippertaksløsningen for dem som ikke har funnet riktig basic hudpleie.

Skrevet

De fleste av oss trenger et serum. Men vi har forskjellige hudtyper, og trenger derfor forskjellige typer serum.

Har skrevet mer om serum her

Men om noen mener det er bortkastet penger, så får de mene det :)

Skrevet

smiiiley har vel et poeng her. Jeg har inntrykk av at mange leser i skjønnhetsblogger og ser at den og den hudpleieren (el.l.) eeeeelsker det og det serumet, og dermed kjøper de samme serumet i tro om at serum er serum og at det eneste som skiller de forskjellige er "hvor bra de er", ikke hva de er ment for, og hvilken hud de er ment for, og hva slags problem de skal fikse. Jeg sier ikke at hudpleierne skriver "feil". Det kan godt hende at de spesifiserer hva serumet er ment for, men mange leser ikke hele innlegget. Bare skummer igjennom, og leser bare "Holy Grail", "Decleor er trygt" og "gir meg ingen urenheter".

Skrevet

Jeg kan utdype litt for min del: Har hatt litt plagsomme kviser rundt nese/munn i det siste, og hadde md's serum liggende fra tidligere. Etter 4-5 dager er kvisene helt borte, og det har de ikke vært på noen måneder. Så jeg stoler på det serumet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det kommer litt ann på hvor gammel du er, og hva slags hudtype du har. Jeg har vært helt fanatisk mtp hud, og prøvde serum allerede som 16-åring. Fantastisk var det, huden føltest silkemyk og fikk virkelig en boost, men det kostet nesten 600 i butikk så jeg ga det opp, og tenkte å bare drøye det til jeg blir eldre. Jeg har kombinasjonshud, men den er veldig normal, dvs det gjør nesten ikke noe hva enn jeg prøver, får ikke kviser og huden holder seg stabilt fin.

Jeg vil si at rundt 25 er en fin alder til å begynne med serum, om du har fin og normal hud. Sliter du med hudproblemer, f.eks. urenheter, så kan vel kanskje serum hjelpe til med å forbedre huden sammen med de andre hudproduktene dine, mtp å skape en god renserutine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...