Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til hvilken farge jeg kan male rommet mitt? Det er gult nå, så jeg vil ha noe som er nærmere hvitt. Og hvor mange strøk burde jeg male?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk om du vil ha en kald eller varm hvitfarge. Unngå helst kritthvitt, det blir sjelden fint, men gå for noe som ser hvitt ut, men ikke blir hardt, som eggehvit eller antikkhvit. Oppsøk en malingsbutikk og se på swatches, ser du fargene på dataskjermen er det ikke sikkert fargegjengivelsen blir helt korrekt. Hvis du har funnet en farge du liker bør du be om en prøve som du kan male på en papplate eller lignende for å få ordentlig inntrykk av hvordan fargen tar seg ut på større flater, og ikke minst hvordan den ser ut i lyset på rommet ditt (husk å sjekke på forskjellige tidspunkt av dagen).

To strøk pleier å holde.

Skrevet

Jeg synes antikkhvitt/eggehvit passer best på vindus rammer el lign, ikke på en vegg. Synes de blir for hvit, spesielt på sommeren.

Jeg synes varme grå toner er fint(jeg har en varm grå farge på stuen og synes det er veldig fint. Det er enkelt å dekorere med den rette fargen)

Ellers går det vel an å se på en lys brun farge?

Ta deg en tur i malebutikken, se på farger opp mot hverandre og ta med hjem prøver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...