AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Om ca en måned er jeg ferdig utdannet, og vil da sitte igjen med en bachelorgrad i kultur- og samfunnsvitenskap, pluss et årsstudium i engelsk. Jeg har gått USA-studier med religionsspesialisering, så jeg har hatt fag som litteratur (flere forskjellige fag), politikk, historie, jeg har hatt fag som tar for seg alle de store religionene, pluss et religion og politikk-fag. Ellers har jeg hatt fag som oversettelse, fonetikk, britisk- og amerikansk kulturstudium... Jeg har aldri vært den som har visst hva jeg ville bli, og vet det heller ikke nå... Så jeg lurer egentlig på hvilke muligheter folket her inne mener jeg kan ha? Jeg har selvfølgelig noen ideer selv, men et friskt syn på det, kan kanskje være lurt tenker jeg Synes det er så frustrerende å ikke vite hva man vil jobbe med
F!owerpower Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Kan du ikke jobbe innenfor filmproduksjon når du har den utdanningen? Jeg skal studere innenfor filmproduksjon, det er kjempespennende!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Media kan være en mulighet, ja, men jeg er usikker på eksakte jobber.
HerrNelson2 Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Du kan jo alltids begynne å undervise...i kultur- og samfunnsvitenskap.
Genesis Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Hvis du er glad i åskrive kan du jo begynne som journalist! Mange med denne typen utdannelser jobber i media på en eller annen måte. Arbeidsmarkedet for journalister er forresten ekstremt tøft for tiden, og ønsker du en slik vei må du regne med å skrive gratis i starten, og IKKE være kresen på hvem du skriver for. Desverre er hippe studier som dine, ikke så veldig anvendelige når det kommer til stykket. Desverre slite endel med denne typen utdannelser i å komme seg i relevant jobb! Som nevnt kan du også begynne med undervisning. Tar du master, og et år med pedagogikk har du mulighten til å jobbe som samfunnsfaglærer eller lignende, i vidergående skole!
F!owerpower Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 ja, det er jo veldig mye å velge i. Selv, har jeg lyst å bli filmprodusent :-) Du kan jo søke litt rundt innenfor media, og når det gjelder film er det veldig mange jobber i et filmcrew! Men du har jo en flott utdanning, så - du har jo mye å velge i! :-)
Gjest strykebrett Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Kankje du kan starte i en annan ende, og finkjemme stillingsannonsene og se hva det er mulig for deg å søke på?
PecanPie Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Studerer du på UiO? Der får "alle" bortsett fra realfagsstudentene en bachelor i kultur- og samfunnsvitenskap. Jeg studerer til bachelor i spesialpedagogikk, men navnet på graden min vil være "bachelor i kultur- og samfunnsfag med fordypning i spesialpedagogikk". Dersom du studerer på UiO er fordypningen din mer interessant enn kultur- og samfunnsfagdelen av tittelen, som egentlig bare er til irritasjon.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Studerer ikke ved UiO. Jeg har lest stillingsannonser nesten hver dag i et par uker nå, og har foreløpig kun funnet assistentstillinger/vikariater som lærer som kan passe min utdanning. Men har jo ikke lett så lenge, så vil jo selvfølgelig fortsette med det. Det som jeg synes er litt vanskelig er at vi ikke har fått noe særlig informasjon fra universitetet om hvor vi kan få oss jobb etter endt studium. Føler meg litt fortapt i jungelen :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå