Gå til innhold

Hvem inviterer til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal snart konfirmeres. Jeg og faren har vært skilt i 10 år, og begge er etablert i nye forhold. Samarbeidet går fint, og faren betaler halvparten av utgiftene til selskapet og bunaden som blir gaven fra oss i lag.

Det er jeg og min nye sambo som arrangerer selskapet, men faren betaler som sagt halvparten. Hva skal jeg skrive på invitasjonene? Mor og Far inviterer til Datters konfirmasjon, eller bare Mor inviterer, eller Mor og Stefar? Eller Datter inviterer i sin egen konfirmasjon (det blir kanskje litt sært)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skrevet mor, far og datter.

• Liker 1
Skrevet

Alle våre barn har selv invitert, og i alle de konfirmasjonene vi har vært i, har vi fått invitasjon fra konfirmanten.

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jeg har akkurat blitt bedt i konfirmasjon til en hvor foreldrene er skilt. Det står fra barn, mor og far. Jeg syns også det virker mest naturlig.

Skrevet

Eller Datter inviterer i sin egen konfirmasjon (det blir kanskje litt sært)?

Jeg trodde det var det normale? Jeg skrev eget navn, selv om foreldrene mine fortsatt er gift med hverandre.

Skrevet

De jeg vet som har skilte foreldre og skal konfirmeres i år har sendt invitasjonen fra konfirmanten selv. Tror jeg og mine søsken inviterte selv også.

Gjest pysepusen
Skrevet

Trodde det var vanlig at konfirmanten selv inviterte jeg?

Skrevet

Mine foreldre er fortsatt gift, men til konfirmasjonen var det "jeg" som inviterte. Foreldrene våre stod derimot som vertskap til bryllupet, da de betalte.

Har vært borti både foreldre og/eller brudepar som avsender til bryllup, både foreldre og/eller barn som avsender ved dåp, men til konfirmasjon har jeg inntrykk av at det vanligste er at konfirmanten inviterer til sitt eget selskap.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Da min eldste skulle konfirmeres, var det far og jeg som inviterte, selv om vi er skilt. Vi hadde felles selskap også, med alle fire familiene samlet. Min, min samboers, fars og fars kone sin familie.

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er fortsatt gift, men til konfirmasjonen var det "jeg" som inviterte. Foreldrene våre stod derimot som vertskap til bryllupet, da de betalte.

Har vært borti både foreldre og/eller brudepar som avsender til bryllup, både foreldre og/eller barn som avsender ved dåp, men til konfirmasjon har jeg inntrykk av at det vanligste er at konfirmanten inviterer til sitt eget selskap.

Ok, det var flott! Har ikke vært i så mange konfirmasjoner, og trodde det vanligste var at foreldrene inviterte til konfirmantens selskap. Men da skriver jeg bare inivitasjonene fra datteren min da:)

Gjest Consensio
Skrevet

I min familie og omgangskrets, så er det helt vanlig å bare tenåringen selv inviterer til konfirmasjon, da det er denne personen som står i fokus denne dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...