lakk Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 jeg er en jente på 23 år,har samboer snart i 2 og et halvt år,for noe månend siden,begynte typen å si at jeg er sur for tiden og ønsker at ting å bli bedre,han mener at jeg var blid tidlegere da vi ble sammen,men i det siste mener han at jeg er sur og litt grinete og han vil at forholdet må bli bedre. dette ønsker jeg selv,men virker ikke sånn som det har blitt bedre enda mener han..så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre???noe tips???vet at han er kjempe glad i meg,og det er jeg også i han...
Lady in blue Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Kanskje han kan være litt mer konkret? Som å forklare i hvilke situasjoner han mener at du er grinete. Så må du bruke litt tid på å tenke grundig gjennom det han sier. Er du grinete? Og hva kan du eventuelt gjøre med det? Tenk over hvordan du svarer han, kan du være mer positiv? Eller er det han som er hårsår, eller er det kanskje noe annet som er problemet og så blir dette bare et påskudd? Er han kanskje grinete selv for tida? Da kan man ofte oppleve andre som grinete også. I det hele tatt er det vanskelig å svare deg på dette ut fra det du skriver her. God kommunikasjon er det viktigste. Snakk skikkelig med hverandre. Hvis du ikke vet hva du skal gjøre for å endre på det han mener er et problem må dere jo snakke mer om det sånn at du kan forstå. Eventuelt må han justere sine forventninger til deg. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon.
lakk Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2011 jeg kan snakke såånn at det kanskje virke so jege r sur eller noe,men det er jeg ikke,er liksom sånn jeg snakker...har sagt det ti l han,men har mener at jeg er sur fordi om..hmm vet ikke va jeg må gjøre altså..
Gjest Pet Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 jeg kan snakke såånn at det kanskje virke so jege r sur eller noe,men det er jeg ikke,er liksom sånn jeg snakker...har sagt det ti l han,men har mener at jeg er sur fordi om..hmm vet ikke va jeg må gjøre altså.. Nei, det er ikke greit... Kjøp deg en kattunge, kanskje, da blir du nok blidere.
lakk Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2011 Nei, det er ikke greit... Kjøp deg en kattunge, kanskje, da blir du nok blidere. hehehe..jeg har en katt..lol..ka skal det hjelpe for forholdet??
Lady in blue Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 jeg kan snakke såånn at det kanskje virke so jege r sur eller noe,men det er jeg ikke,er liksom sånn jeg snakker...har sagt det ti l han,men har mener at jeg er sur fordi om..hmm vet ikke va jeg må gjøre altså.. Jeg kjenner ei som er sånn som du beskriver, høres sur ut uansett hva hun sier. Hun har liksom et klagende/misfornøyd tonefall sånn at det høres ut som hun er grinete 24/7. Hun har forklart at hun ikke er sur, men det er likevel vanskelig å forholde seg til henne, og det får hun tilbakemeldinger på fra mange. Paradoksalt nok er hun ofte den første til å klage på at andre høres sure ut. Det er slitsomt å omgås slike som henne, selv om man vet at hun ikke mener ting sånn det høres ut som, og det er jo trist. For iblant blir man jo usikker på om hun er grinete eller ikke. Vi mennesker er jo skapt sånn at både tonefall og kroppsspråk er viktige deler av kommunikasjonen vår. Jeg klarer ikke å se noen annen løsning enn at du må ta et valg: 1: Slå deg til ro med din måte å snakke på og kreve at andre får godta deg som du er. Du risikerer å miste venner på den måten, og du risikerer å gå glipp av nye bekjentskaper fordi du kan høres avvisende ut. 2: Jobb med deg selv og måten du snakker på. Få noen til å hjelpe deg, eller lag lydopptak av deg selv sånn at du hører hvordan du uttrykker deg og fokuser på hvordan du kan få et blidere eller mer nøytralt tonefall. Det meste er mulig å gjøre noe med dersom man er motivert nok. Og når kjæresten din sier at du ikke alltid har vært sånn så burde det jo være ganske greit å gjøre noe med det.
lakk Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2011 Jeg kjenner ei som er sånn som du beskriver, høres sur ut uansett hva hun sier. Hun har liksom et klagende/misfornøyd tonefall sånn at det høres ut som hun er grinete 24/7. Hun har forklart at hun ikke er sur, men det er likevel vanskelig å forholde seg til henne, og det får hun tilbakemeldinger på fra mange. Paradoksalt nok er hun ofte den første til å klage på at andre høres sure ut. Det er slitsomt å omgås slike som henne, selv om man vet at hun ikke mener ting sånn det høres ut som, og det er jo trist. For iblant blir man jo usikker på om hun er grinete eller ikke. Vi mennesker er jo skapt sånn at både tonefall og kroppsspråk er viktige deler av kommunikasjonen vår. Jeg klarer ikke å se noen annen løsning enn at du må ta et valg: 1: Slå deg til ro med din måte å snakke på og kreve at andre får godta deg som du er. Du risikerer å miste venner på den måten, og du risikerer å gå glipp av nye bekjentskaper fordi du kan høres avvisende ut 2: Jobb med deg selv og måten du snakker på. Få noen til å hjelpe deg, eller lag lydopptak av deg selv sånn at du hører hvordan du uttrykker deg og fokuser på hvordan du kan få et blidere eller mer nøytralt tonefall. Det meste er mulig å gjøre noe med dersom man er motivert nok. Og når kjæresten din sier at du ikke alltid har vært sånn så burde det jo være ganske greit å gjøre noe med det. setter pris på rådene du ga..håper det kan hjelpe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå