AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Inspirert av en annen tråd med knekkebrød i kostholdet: Vil ned i vekt (ned 5-8 kg), og i dag spiste jeg: Frokost: 4 knekkebrød med 2 stk kyllingpålegg på hvert knekkebrød (fullkorn) + 1/2 avocado og sukkererter Lunch: Det samme! + 1/2 avocado og sukkererter Middag: 5 knekkebrød med 2 kyllingpålegg på hvert og grønnsaker Kvelds: 1 hardkokt egg, rødbeter, broccoli og eple Vann og kaffe. Joggetur om kvelden, ca. 4,5 km.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Nå er ikke jeg noen ernæringsekspert, men det der hørtes veldig ensidig ut. Det ble masse knekkebrød. Hvor lenge har du tenkt å spise sånn? Det som er viktig er jo å spise riktig og være i aktivitet over tid. Hva du gjør en enkelt dag spiller ingen rolle i det store bildet. 5
Gjest Ruccola Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Jeg mener jeg har hørt at et grovt knekkebrød tilsvarer to skiver mellomgrovt brød. Så i så tilfelle vil jo kanskje 4-5 knekkebrød vere mye? Husk ihvertfall å drikke mye når du spiser såpass mye knekkebrød, ellers vil du kanskje få problem med hard mage. Middag bør forresten ikke vere knekkebrød, men f.eks en kyllingfilet med grønnsaker, wok med svinekjøtt eller noe i den dur 2
Fairchild Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Nå er ikke jeg noen ernæringsekspert, men det der hørtes veldig ensidig ut. Det ble masse knekkebrød. Hvor lenge har du tenkt å spise sånn? Det som er viktig er jo å spise riktig og være i aktivitet over tid. Hva du gjør en enkelt dag spiller ingen rolle i det store bildet. Enig. Du trenger noe med mer substans (kjøtt), mer grønnsaker og fett. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Jeg mener jeg har hørt at et grovt knekkebrød tilsvarer to skiver mellomgrovt brød. Så i så tilfelle vil jo kanskje 4-5 knekkebrød vere mye? Husk ihvertfall å drikke mye når du spiser såpass mye knekkebrød, ellers vil du kanskje få problem med hard mage. Middag bør forresten ikke vere knekkebrød, men f.eks en kyllingfilet med grønnsaker, wok med svinekjøtt eller noe i den dur Nå tuller du...? Et knekkebrød (av de sunne sortene) skal da være mer kalorifattig enn en brødskive?! 2 knekkebrød tilsvarer ikke 2 brødskiver?? Kalorimessig sett er det vel totalt ikke for mye kalorier, i de måltidene?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Enig. Du trenger noe med mer substans (kjøtt), mer grønnsaker og fett. 1 avocado har da nok fett? 100 gram kyllingpålegg er da proteiner så det holder?
Fairchild Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 1 avocado har da nok fett? 100 gram kyllingpålegg er da proteiner så det holder? Nok for en hel dag? I don't think so. 100 gram kyllingpålegg har nok proteiner for ett måltid, ja. Ikke for en hel dag. Én avocado dekker heller ikke dagsbehovet for fett. 2
Gjest Ruccola Skrevet 8. mai 2011 #9 Skrevet 8. mai 2011 Nå tuller du...? Et knekkebrød (av de sunne sortene) skal da være mer kalorifattig enn en brødskive?! 2 knekkebrød tilsvarer ikke 2 brødskiver?? Kalorimessig sett er det vel totalt ikke for mye kalorier, i de måltidene? Hm, nå har jeg aldri i mitt liv telt kalorier da, så jeg vet ikke. Fortalte bare hva jeg mener å ha hørt Men tror jeg kanskje sikter til de vanlige tykke knekkebrødene, ikke de supertynne supersunne om det er dem du spiser
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Men tror jeg kanskje sikter til de vanlige tykke knekkebrødene, ikke de supertynne supersunne om det er dem du spiser Uansett tykke eller tynne knekkebrød - eller brødskiver - TS' totalkalorier for 1 dag overskrider vel uansett ikke dagsbehovet?
Glynis Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 Jeg mener jeg har hørt at et grovt knekkebrød tilsvarer to skiver mellomgrovt brød. Så i så tilfelle vil jo kanskje 4-5 knekkebrød vere mye? Nå skriver hun jo bare 'knekkebrød'. Alle knekkebrødene jeg spiser, og jeg er ikke på slankern, har rundt 35 kalorier per stykk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Knekkebrød er ikke akkurat middag da. Jeg vil heller ha spist kjøtt, kylling eller noe sånt til middag. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #13 Skrevet 8. mai 2011 Knekkebrød er ikke akkurat middag da. Jeg vil heller ha spist kjøtt, kylling eller noe sånt til middag. Absolutt. Samt en smoothie med bær og en yoghurt eller et glass melk eller noe ost.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #14 Skrevet 8. mai 2011 At ett knekkebrød tilsvarer to brødskiver (er det kalorimessig du mener?) høres helt på jordet ut.. Og du sier selv at det bare er "noe du har hørt", uten å utdype noe mer. Hva forsøker du egentlig å oppnå ved å poste slikt i en tråd laget av en person som allerede viser mangel på kunnskap om ernæring? Det eneste slike poster bidrar til er å spre mer forvirring og mer kalorihysteri. TS, som de andre her sier: Bytt ut en god del av de knekkebrødene dine med fett og proteiner. Kroppen er avhengige av disse to næringsstoffene for å fungere. Alt fra hjertet til muskelmassen er avhengig av fett og/eller proteiner. Dessuten bør du trene styrke. Nå vet ikke jeg hvor mange kalorier det er i det kostholdet du beskriver, men det høres ut som lite mat. Med kaloriunderskudd og lite proteiner i kosten, er styrketrening enda viktigere enn vanligvis for ikke å miste muskler. Ender du opp med svært svake/små muskler blir kroppen din utrent og dvask, forbrenningen din synker, og du risikerer å pådra deg bl.a ryggplager. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #15 Skrevet 8. mai 2011 At ett knekkebrød tilsvarer to brødskiver (er det kalorimessig du mener?) høres helt på jordet ut.. Og du sier selv at det bare er "noe du har hørt", uten å utdype noe mer. Hva forsøker du egentlig å oppnå ved å poste slikt i en tråd laget av en person som allerede viser mangel på kunnskap om ernæring? Det eneste slike poster bidrar til er å spre mer forvirring og mer kalorihysteri. OT, det florerer av jeg har hørt/lest et sted at... her på KG og det fører til ufattelig mye feilinformasjon! Vær så snill, sjekk fakta før dere trykker på svar nå-knappen!
Gjest Blondie65 Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Dette spørsmålet kan dere enkelt - VELDIG ENKELT - finne ut av selv ved å ta for dere innholdsfortegnelsen på brødposen og knekkebrødpakken. For eksempel her, i mitt hus har jeg i dag: Sunt og grovt 65% grovbrød med rug og bygg sammalt. 282 kcal pr 100 gram vare (1 skive 30 gram 85 kcal). Wasa Havre 60 % fullkorn. 360 kcal pr 100 gram vare (60 kcal pr knekkebrød). Wasa Fullkorn 100 % fullkorn. 350 kcal pr 100 gram vare (45 kcal pr knekkebrød). Les mer her.
bukett Skrevet 12. mai 2011 #17 Skrevet 12. mai 2011 (endret) Synes det er bra at tråden får stå her, jeg! Selv spiser jeg glutenfri og laktosefri knekkebrød, samt 5 fullkorns (kåret til "sunnest" - med kyllingpålegg og tomat, eller fisk på, til frokost og lunch. Endret 12. mai 2011 av bukett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå