AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 I omtrent en måned har jeg vært usedvanlig trøtt og daff. Jeg lurer på hva det kan være. Jeg har ellers ingen pollenallergi-symptomer, utenom at jeg innimellom kan være ørlite rød på ene øyet, eller at jeg kan ha litt slim i halsen. Men det kan jo være andre årsaker enn pollen-allergi. Men, kan trøtthet, uten andre ytre symptomer være tegn på pollenallergi?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 dytter på denne tråden. lurer på det samme. Er så vanvittig trøtte. Kjenner at jrg svir litt på øynene. Men jeg nyser en del utenom. Hoster og haar sår hals. Jeg lurer på om jeg har forskjølese, men i følge mannen min som påpeker det at jeg er alltid snufsen på denne tiden på året. Han er sikker på at jeg pollenallergi. Jeg har bare ikke kommet meg til legen enda angående det.
chikako Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Jeg merker også trøttheten mer enn noe annet. Det er det første symptomet jeg får på pollen, og det gjør seg virkelig gjeldende akkurat nå. Jeg føler meg litt mer våken etter å ha dusjet, ettersom pollenstøvet vaskes av huden da.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Hva kan man gjøre mot pollen-allergi, da? Jeg er litt skeptisk mot å prøve ut piller som gjør meg daff og søvnig. Har hørt at Zyrtec og lignende kan gjøre en trøtt. Har grunnet psykiske problemer vært borti så mye drittpiller, både fra psykiatrisk sykehus, og "selvmedisinering". Er allergi-piller kjent for å være noenlunde fri for bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Trøtthet er vel sjelden hovedsymptomet på pollenallergi. Øyne og nese er som regel alltid påvirket. Dessuten er det veldig ofte allergimedisinene man blir trøtt av! Jeg tar hver dag nå i sesongen og slukner totalt kl. 17 hver dag og sover middagslur i fire timer, dette gjør jeg ikke når jeg ikke tar medisiner. Uansett: ta allergitest. Det går fort. Å selvdiagnostisere seg med allergier blir for dumt.
Gjest Tjoms Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Trøtthet er vel sjelden hovedsymptomet på pollenallergi. Øyne og nese er som regel alltid påvirket. Dessuten er det veldig ofte allergimedisinene man blir trøtt av! Jeg tar hver dag nå i sesongen og slukner totalt kl. 17 hver dag og sover middagslur i fire timer, dette gjør jeg ikke når jeg ikke tar medisiner. Uansett: ta allergitest. Det går fort. Å selvdiagnostisere seg med allergier blir for dumt. Tretthet er faktisk et veldig vanlig symptom på allergi, øyne og nese må overhodet ikke være påvirket. Da jeg hadde allergi var det tretthet og tunghet i bryst (problemer med å puste) som var hovedsymptomene. Hadde aldri tett/rennende nese eller såre øyne. Det er i all hovedsak allergi som gjør en trett, og ikke medisinene. Man kan også være allergisk selv om det ikke slår ut på prøver. TS, vær nøye med hva du spiser, særlig før, og under sesongen; styr unna hvete, gjær, melk og sukker, og hold deg langt unna alkohol. Alle disse trigger allergi voldsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå