Gå til innhold

teoritentamen.no VS prove.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg tilgang til begge nettsidene, og mitt inntrykk er at teoritentamen.no går mer på lover og regler, og prove.no mer på trafikksituasjoner.

Hvilken av disse er mest lik den ordentlige teoriprøven, og hvem av dem skal jeg fortsette å kjøpe meg tilgang til??

Ekstraspørsmål: Har man tilgang til kalkulator når man tar prøven? :gjeiper: Tenker da på spm om bremselengde og lignende. Håper uansett jeg ikke får spm om fart/lengde, da det blir vill gjetning fra min side. Noen som har gode utregningsmetoder på sånt?

Er jo en tabell i boka som viser hvor langt man kjører og bremser om man kjører xkm/t, men kan jo ikke pugge den utenat.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker at jeg brukte teoritentamen.no, og mener at mange av spørsmålene der var veldig like den faktiske teoriprøven. Jeg var i alle fall veldig fornøyd med den siden.

Tror ikke du får kalkulator nei. Skal da vel ikke ha behov for den :) men det kan vel komme spørsmål om bremselengde, så det er greit å ha en viss peiling.

Skrevet

Husker at jeg brukte teoritentamen.no, og mener at mange av spørsmålene der var veldig like den faktiske teoriprøven. Jeg var i alle fall veldig fornøyd med den siden.

Tror ikke du får kalkulator nei. Skal da vel ikke ha behov for den :) men det kan vel komme spørsmål om bremselengde, så det er greit å ha en viss peiling.

Signerer, synes også at teoriprøven var mest lik teoritentamen.no :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet

jeg mener å huske at det var en sånn datakalkulator på skjermen på spørsmål hvor det kunne brukes...

Jeg syntes også teoritentamen var bedre enn prove. Prove.no var rett og slett litt for enkel.

Skrevet

Jeg foretrakk teoritentamen.no over prove.no. Teoritentamen.no var dessuten mest lik den virkelige prøven.

Skrevet

Takk for svar! :jepp:

En ting til...kan man bli spurt om noe som det ikke står noe om i "veien til førerkortet"? Teoritentamen.no spør nemlig en del om sikringer, katalysator, motorvarmer etc, noe jeg ikke kan huske å ha lest om i boka.

Skrevet

Prove.no er oppdatert med flere "vanskelige" spm :) Det er den jeg øver meg på. Men teoritentamen er jo også veldig bra :)

Man kan egentlig få alt på den prøven, så det er jo lurt å lese på alt. Man veit aldri :)

Skrevet

Har hørt mye bra om prøvene på nettlappen.no. Der er spørsmålene veldig like det man får på Trafikkstasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...