Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra, endelig har jeg fått en liten dvergvedder :hoppendeglad: Han er bare så søt og kosete :hjertesmil:

Men det er et lite men, som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med siden jeg er en fersk kanineier :blomst:

Når jeg løfter han opp går det helt greit, men når jeg skal sette han ned, da er det som om han ikke kommer fort nok ned og begynner å sparke ifra. Har lest flere steder at man skal løfte og sette ned kaninen utallige ganger for å lære kaninen dette, og det har jeg gjort, men uten resultat... Noen som har et tips eller to til hva jeg kan gjøre?

På forhånd takk for svar :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis :)

Dette har jeg aldri tenkt på - før nå.. men jeg har flere kaniner (som jeg har håndtert siden de ble født) To av dem er alltid rolige, mens tredjemann sparker alltid ifra når jeg setter den ned - Muligens enkelte bare er slik...

Ellers kan det jo hende din "legger det av seg" etterhvert, han er jo liten enda... Tror ikke det er så mye du kan gjøre igrunn, men det er iallefall viktig å holde kaninen under rumpa så den får støtte hele veien :)

Skrevet

Grattis :)

Dette har jeg aldri tenkt på - før nå.. men jeg har flere kaniner (som jeg har håndtert siden de ble født) To av dem er alltid rolige, mens tredjemann sparker alltid ifra når jeg setter den ned - Muligens enkelte bare er slik...

Ellers kan det jo hende din "legger det av seg" etterhvert, han er jo liten enda... Tror ikke det er så mye du kan gjøre igrunn, men det er iallefall viktig å holde kaninen under rumpa så den får støtte hele veien :)

Takk :klemmer: Er bare så herlig :hjertesmil:

Holder han godt under rumpa når jeg setter han ned, (har jo egentlig ikke lyst til å sette han ned heller, er så herlig når han er på fanget mitt og koser seg :hjerte: )men det hjelper ikke stort, men får håpe han vokser det av seg med tiden som du sier ;)

Skrevet (endret)

Kaninen min gjorde alltid det. Kanskje i større grad da hun var liten. Så, er nok som Lady La-Laa sier at enkelte er bare slik, men at du sørger for å holde han godt under rumpa når du holder han :).

Uansett, gratulerer, savner min utrolig mye, og de har veldig mye personlighet, gled det til å bli kjent med han :) Dessuten kommer han til å forme seg mye etter deg og hva du liker ;). Heldig!

Endret av Micolina
Skrevet

Kaninen min gjorde alltid det. Kanskje i større grad da hun var liten. Så, er nok som Lady La-Laa sier at enkelte er bare slik, men at du sørger for å holde han godt under rumpa når du holder han :).

Uansett, gratulerer, savner min utrolig mye, og de har veldig mye personlighet, gled det til å bli kjent med han :) Dessuten kommer han til å forme seg mye etter deg og hva du liker ;). Heldig!

Takk for det :)

Selv om det ikke er mye lyd i han, er det veldig selskap i han :) Og ikke minst personlighet som du sier :hjerte: Herlige dager her nå ;)

Så jeg får fortsette å holde han under stumpen når jeg løfter han, så får vi håpe han vokser det av seg :blomst:

Skrevet

Kaninen min også hopper ned med en gang hun ser buret sitt. Jeg har ett stort bur til henne med kompostgjerder og det er vanskelig å åpne inngangen med kompostgjerde før kaninen min bare spretter og hopper rett inn i buret hennes.

Gratulerer med en liten kaninvenn :rodmer: De er herlige og søte dyr :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har hatt kanin, og enda lengre siden jeg plagdes med at den sprellet og klorte meg når jeg skulle sette den fra meg, men jeg synes å huske at jeg holdt rundt bakbeina i tillegg til å støtte oppunder rumpa. Altså at man holder kaninen tett inntil kroppen, med den ene hånden ved brystet og den andre holder bakbeina og støtter rumpen. Det er selvfølgelig viktig å være både forsiktig og bestemt på samme tid :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...