Gå til innhold

Vil dere se bra ut når dere trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil dere se bra ut i styrkeavdelingen, eller når dere svetter på mølla eller i spinningtimen?

Jeg skal ærlig svare: ja.

Jeg er der for å trene altså. For å løfte tungt, og for å svette meg i hjel. Blir ekstremt rød i trynet, og helt utslitt etter en treningsøkt. Men likevel vil jeg ha på litt sminke, freshe treningsklær og kanskje en flette i håret. Så selvom jeg ser helt grusom ut etter en økt, så følte jeg meg hvertfall ikke så verst da jeg troppet inn på senteret :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men kun for min egen del. Føler meg mye bedre i friskt treningstøy enn den gamle joggebuksa og digre t-skjorten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bruker funksjonelle klær når jeg trener. Det skader selvfølgelig ikke at de ser bra ut og sitter godt på. For meg er det viktigere hvordan det som er inni klærne ser ut enn klærne i seg selv. Å pynte meg på håret eller bruke sminke gjør jeg ikke når jeg skal trene.

Endret av Fairchild
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ordner meg på håret og fresher opp sminken før jeg skal på trening, det gjør jeg også hvis jeg skal i butikken el. lignende. Trenger ikke se ut som en dass bare fordi en skal trene vel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker tettsittende klær, som f. eks tights og singlet. Men jeg bryr meg nada om jeg blir svett, rød i ansiktet eller om jeg ser "rar" ut mens jeg gjør en øvelse. Så lenge jeg har god teknikk bryr jeg meg ikke så mye om det andre :)

Tar aldri på sminke PGA jeg skal gå på trening, hehe..

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker funksjonelle klær og sko, som samtidig ser bra ut! Har jeg valget mellom et par stygge sko og et par pene/matchende sko som begge er like gode tar jeg selvsagt de pene. Alt treningsutstyr/klær matcher i farge, det er min lille "ting" - hater å se ut som et tivoli. :ler:

Jeg ser meg i speilet mens jeg setter håret i en hestehale eller "topp" så det ikke ser så ille ut, og så fjerner jeg sminken før jeg trener. Om jeg ser "rar" ut under øvelser e.l bryr jeg meg ikke om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne se ok når jeg trener, men dette er ikke noe jeg prioriterer.

Som oftes trener jeg uten sminke, har håret i en ball. Der jeg trener har folk stort sett fokus på seg selv, så føler ikke at jeg trenger å pynte meg. Dessuten er jeg negynner når det kommer til trening, og føler det ville sett ekstra dumt ut om jeg dukket opp i spilitter nytt treningstøy, nysminket osv.

Skrevet

Jeg vil selvfølgelig alltid se bra ut når jeg viser meg i offentligheten :) Og det gjelder også på treningssentret. Jeg bruker rene, uslitte treningsklær med fin passform. Ikke noe annen sminke, er bare ekkelt hvis man svetter eller blir rød utover sminken. Men jeg ser helt ok ut uten sminke så. Håret setter jeg bare opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på sminke gjennom hele dagen når den legges om morgenen, og jeg tar den ikke av fordi jeg skal på trening.

Har aldri opplevd at noe "renner bort" da jeg nok ikke har på så store mengder at det blir aktuelt ;)

Kjøper først og fremst funksjonelt treningstøy, men velger de fargene jeg liker som en god nr 2.

Jeg går aldri inn for å se tjassen ut, heller ikke i treningssammenheng.

Synes selv det er sjenerende når man trener i gruppetimer sammen med noen som tydelig lukter, eksempelvis. Hadde satt stor pris på om de gadd ta en veldig rask dusj/kattevask når de har vært gode og svette før på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i trange treningsklær som jeg føler meg vel i. Håret er i hestehale. Jeg fjerner ikke sminken, og jeg sminker meg heller ikke før jeg trener. Synes ikke jeg ser ut som en dass når jeg trenger akkuratt. Jeg blir ikke rød i ansiktet eller svetter så det renner, derfor tror noen kanskje at jeg ikke tar treningen alvorlig, men jeg svetter rett og slett ikke så lett, og for meg er det ofte kondisen det skorter på når jeg er sliten.

Skrevet

Jeg liker så definitivt å se ok ut på trening. Føler at det er enda viktigere når man trener på senter, for det er jo som oftest en del folk der. Gidder ikke å sminke meg før trening da, det synes jeg bare ser jålete og rart ut med damer som har masse sminke på trening. Men tar heller ikke av sminken jeg hadde på fra før, så helt vanlig hverdagssminke er vel tingen. Bruker treningsklær som er rene og ikke slitte i matchende farger. Håret omhyggelig satt opp i en topp eller hestehale, mest for å slippe at det er i veien mens jeg trener da det er over gjennomsnittlig langt.

AnonymBruker
Skrevet

Nja. Har jeg en dårlig dag vil jeg gjerne se bra ut, har jeg en god dag gir jeg som regel faen og har det supert uansett hvordan jeg ser ut.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at en del jenter som løper på tredemøllen gjør det i kun singlet. Da ser man alt av kropp, og svetten renner.

Synes minstekreavet på et helsestudio for alle må være at det er en topp med litt erm øverst ved skuldrene/overermen, etc.

Svar på TS' spørsmål: ja, bryr meg alltid om utseendet, også på helsestudio.

Skrevet

Jeg har aldri sminke når jeg trener, fordi svetten renner jo uansett ;) Ellers er jeg ikke mer opptatt av utseende enn at jeg har litt fine topper, gjerne fargerike. Er ikke på trening for å sjekke, jeg er der for å trene.

Skrevet

Det har en viss betydning for min egen selvfølelse, men ikke avgjørende for at jeg går på trening! Jeg velger alltid favorittklærne mine om de er rene, men er alt skittent så tar jeg det har. Særlig på gruppetimer når jeg må stå og se meg selv i speilet en hel time er det greit å ikke hate det man ser! :fnise:

Skrevet

Jeg tenker først og fremst funksjonelt, og så velger jeg det jeg synes er pent av det funksjonelle. Jeg har aldri på meg sminke når jeg trener, og håret har jeg i en hestehale av praktiske årsaker. Jeg er der for å trene, ikke for å ta meg ut.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg trener om morgenen, har jeg ikke sminke på. Bare håret i en hestehale.

På ettermiddagen etter jobb, har jeg fortsatt sminke på fra morgenen, men den er vannfast og flyter ikke utover, pluss hestehale (lettere å trene med håret borte fra ansiktet)

Treningstøyet kjøper jeg kun når det er tilbud/salg på dem. Ikke grelle farger, mest sort. Men det er gode klær, som adidas, nike, røhnicsh, bavac eller puma. Sko kjøper jeg også på salg som Nike med gele og Asics. Om det matcher driter jeg i. Bare jeg får utbytte av treningen.

Skrevet

Jeg vil jo gjerne se bra ut, men jeg ser nok mest ut som en tomat uansett. :) Og ærlig talt bryr jeg meg ikke så veldig mye. Når jeg trener er jeg mest av alt opptatt av meg selv og min egen trening, og jeg regner med at andre også har nok med sitt. (bare så irriterende med de jævla speilene foran tredemøllene som minner meg på hvordan jeg ser ut!)

Skrevet (endret)

Jeg bryr meg svært lite om jeg ser bra ut på trening, fjerner all sminke og bruker gjerne en gratis reklame-tskjorte. Så lenge klærne er komfortable, hele og ikke lukter så er det det samme. Er der for å trene, og ser rød/svett og bustete ut etter 5 min uansett...

Anderledes når jeg skal på salsa-trening da, da liker jeg å se bra ut, men så er det jo ikke sånn trening der svetten renner uansett (ikke på så lavt nivå som jeg er på).

Ellers er jeg nok mer utstyrs-snobb på turutstyr, men det går mer på funksjonalitet enn utseende.

Endret av kanelsnurr
AnonymBruker
Skrevet

Jeg TRENER for å se bra ut. Det er jo helt uinteressant hvordan man ser ut på treningssenteret (innenfor visse grenser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...