Gå til innhold

Hvor stor er gaven til konfirmant fra foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er endel konfirmanttråder her, men har ikke sett noen med spørsmålet om hvor stor gaven til konfirmanten er fra foreldrene.

Innspill :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga konfirmanten 6000 kroner, indeksregulert etter at søsteren fikk 5000 for noen år siden, pluss bunad.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke vant med å få gave fra foreldre ifm konfirmasjon. I min familie har det vært vanlig med selskap, fotografering, frisør og nytt antrekk (ikke bunad).

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg fikk en lettsykkel til en verdi av 25.000 i gave fra min far og 5000 fra min mor. (Skilte foreldre)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel ann på hva foreldrene kan gi. Selv fikk jeg 1000,- fra mor som er trygdet, og sertifikatet + 5000,- av far.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ser at det er endel forskjell på både størrelse på gaver og ulike tradisjoner.

Spennende da jeg har konfirmant til neste år.

Skrevet

Jeg og min tvillingsøster fikk 5000kr hver av mamma, men hun betalte alene for hele selskapet også.

Men de fleste jeg kjenner, får som oftest bunad, mobed/scooter osv, ting til godt over 15 000kr altså. Men da er det ofte fra begge foreldrene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bunad, alt sølv, et heklet sengeteppe som min mor hadde laget, og 2000 kroner. Og så klart hele festen med mat etc. Dette er nå 8 år siden (hjelpes, hvor blir tida av :sukk: )

Skrevet

Da jeg konfimerte meg merka jeg stor forskjell på gavene i venninneflokken fra foreldrene. Jeg fikk opprettet bankkonto med 5000,- på samt time hos en astrolog. Veldig spennende:)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Var selv konfirmant i 1980 (lenge siden ja), å da fikk jeg bunad og selskapet av foreldrene mine. Det samme fikk mine søstre.

Skrevet

Da jeg konfirmerte meg i 2001 fikk jeg egen bankkonto med 10 000 kr av mine foreldre i tillegg til selskapet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg fikk selskap og bunad, og ville heller ikke ha noe mer. Dette fikk brødrene mine, og lillesøster kommer også til å få det. Setter mer pris på at de kjøpte barnevogn til meg da jeg var gravid, og det samme gjorde de til min bror. De har også spyttet inn litt i huskjøpet til min bror. Det er noe som trengs til noe konkret, ikke bare en sum som settes inn på konto og brukes på tull ;) Kommer til å gjøre det samme med mine barn, med mindre de virkelig brenner for noe som koster penger. For eksempel skulle min lillebror egentlig få gulltrompet, men dessverre måtte han slutte å spille en stund før han ble konfirmert, og da falt det bort.

Skrevet

Da jeg konfirmerte meg for 6 år siden fikk jeg 3000 kr av foreldrene mine, i tillegg til bunad og selve selskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en mobil av mine foreldre. Den var ikke kommet på markedet enda, så måtte vente noen uker før jeg faktisk hadde den. Selskap var sånn sett ikke mulig da mener å huske vi var 8-9 totalt. Men en bedre middag hjemme med favorittkaken min ble det :)

Skrevet

Jeg fikk bunad, festen og en hest (kombinert bursdag-/konfirmasjonsgave). Og min søster fikk språkreise/saksofon, bunad og fest. I vår familie feires konfirmasjonen "stort", vanlige bursdags/julegaver ligger langt under dette nivået (heldigvis).

Har veldig snille og gavmilde foreldre! (Nå, 7 år seinere, er hesten solgt siden det ble vanskelig å kombinere med studier, men pengene står på sparekonto og skal brukes til hus).

AnonymBruker
Skrevet

I min konfirmasjon i 2004 fikk jeg bunad med alt sølv, og 5000 fra foreldrene mine sammen (selv om de var skilt). Bunaden er verd ca 30.000...

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Jeg fikk 3000 av moren min.

Skrevet

Jeg fikk selskapet og en klokke til ca 6.000 kr av foreldrene mine. Søsteren min fikk selskapet og en alliansering verdt omtrent det samme. Bunad fikk vi begge av farmor.

Skrevet

Jeg konfirmerte meg i 2005, og fikk da laptop, printer og kompaktkamera til en verdi av ca 15 000. Det var også mamma og pappa som betalte festen, og jeg fikk bunad utenom.

Jeg husker ikke hva brødrene mine fikk, men min søster som skal konfirmeres i år får speilreflekskamera med to objektiver, stativ, ekstern blits og litt diverse. Mener min far sa at det kom på ca 10 000 kr til sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...