Gå til innhold

forhold eller sengevenninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske nylig blitt singel, etter å ha vært i et forhold i ca 8 år. min første innskytelse, ettersom tilværelsen i forholdet var fin på mange måter, var å etablere noe nytt.

dette er jo bare min egen analyse av ting som har skjedd, og ikke spesielt vitenskapelig, men jeg har en oppfatning av at jeg helt ubevisst har utstrålet dette når jeg har vært i kontakt med jenter. at jeg kanskje har fremstått som ganske seriøs. og på grunn av dette har det etablert seg en forventning om at kontakten jeg hadde med de, skulle føre til et forhold. og dette er forventninger som jeg ikke har klart å innfri, siden jeg som regel skifter mening etter noen måneder.

Jeg gikk inn i det forholdet da jeg var ganske ung, så jeg har ikke "herjet" så mye. veldig a4 flink gutt. jeg tror ikke at det står skrevet noe sted at alle må herje en eller anna gang i løpet av livet sitt, men jeg har etterhvert begynt å lure på om dette kanskje er et behov. mest fordi det virker som jeg ikke er klar for et forhold enda. men likevel vil ha kos! ;)

så spm mitt er, noen som har gjort seg lignende betraktninger, eller vært i en lignende situasjon? noen som har erfaringer med sengekompiser eller sengevenninner? jeg er spesielt interessert i høre hva jentene/kvinnene mener om dette.

for ordens skyld, jeg er mann, 28 år. og hvis noe er uklart i dette tankekludreriet mitt, bare spør :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 20 og avsluttet nylig et forhold med en "sengekompis" som hadde vart i noen måneders tid. Det ble etterhvert veldig vanskelig for meg da det som regel i et slikt forhold ender med at den ene parten utvikler en eller aen form for følelser for den andre, selvom de vage reglene i vårt tilfelle tilsa at det ikke skal være noe mer enn sex og fysisk intimitet. Denne gange var det altså meg. Det ble en storm av uønskede følelser jeg ikke hadde noen planer om å få og en trist "reality check" om at det faktisk ikke er alle som mener det de sier i et ønske om å få seg noe for en kveld. Så det jeg vil anbefale deg er, om du går inn for å skaffe deg ei slik venninne, at du sier tydelig ifra om hva du er ute etter og ikke ute etter, slik at hun har noe fast og forholde seg til, og om så tilfelle, avslutte det hvis det blir for vanskelig. Ikke gi henne falske forhåpninger om at det "en gang kan bli dere" eller at du liker henne mer enn du gjør. Vær ærlig. Utenom det ønsker jeg deg lykke til ;):sengekos:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

det er nok viktig å være tydelig på det, fra starten av. min utfordring har vel mer vært at jeg ikke helt har vært klar over hva jeg var ute etter. jeg har også hørt om andre som har opplevd det du beskriver.

jeg tror ikke jeg vil ha problemer med å si ting som de er, er generelt opptatt av hvilke forventninger man skaper.

håper du ikke bli støtt om jeg spør, men hvordan møttes dere?

Skrevet

Vi møttes faktisk ganske normalt, gjennom felles venner en kveld ute på byen. Vi endte opp med å snakke sammen hele kvelden og hadde ganske god kjemi. Til slutt gikk vi også sammen hjem, da vi utrolig nok bodde like ved hverandre (jeg studerer i London). Derifra begynte det med at vi "la opp" til flere treff sammen med de felles vennene våre utover de neste ukene.. Helt til det ene førte til det andre, og der var vi i gang. Men i og med at det startet som et ellers vanlig forhold fra begge sider uten at noen av oss hadde ønsker om et forpliktende forhold, var nok det med en slik friends with benefits-avtale da det som gjorde det vanskeligere for meg å plutselig stoppe disse følelsene..

Men, brent barn skyr ilden :) en erfaring jeg er glad for å ha med meg, da jeg er mer klar over hva jeg ønsker i et forhold i dag

Skrevet

og dette er forventninger som jeg ikke har klart å innfri, siden jeg som regel skifter mening etter noen måneder.

Er det sånn en skikkelig mann oppfører seg?

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn en skikkelig mann oppfører seg?

trådstarter her.

;)

jeg får en følelse av at du ikke mener det? Og det i tilfellet er helt greit. (evt. troller du bare nå)

Setningen du siterte høres kanskje verre ut. Poenget er at følelsene ikke er de samme etter en periode, og jeg minster interessen. Når jeg skriver "som regel" innebærer det to av to ganger. Det har, som jeg indikerer over, vært en situasjon der jeg nok har vært litt usikker på hva jeg ville. handler jo også litt om å lære om seg selv. eller?

Skrevet

trådstarter her.

;)

jeg får en følelse av at du ikke mener det? Og det i tilfellet er helt greit. (evt. troller du bare nå)

Setningen du siterte høres kanskje verre ut. Poenget er at følelsene ikke er de samme etter en periode, og jeg minster interessen. Når jeg skriver "som regel" innebærer det to av to ganger. Det har, som jeg indikerer over, vært en situasjon der jeg nok har vært litt usikker på hva jeg ville. handler jo også litt om å lære om seg selv. eller?

Jeg mener at man ikke sier noe man ikke mener. Og er man ikke sikker så sier man heller det.

Sånn oppfører en skikkelig mann seg (eller kvinne for den sakens skyld.)

Man skal riktignok lære om seg selv, men ikke på andres bekostning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at man ikke sier noe man ikke mener. Og er man ikke sikker så sier man heller det.

Sånn oppfører en skikkelig mann seg (eller kvinne for den sakens skyld.)

Man skal riktignok lære om seg selv, men ikke på andres bekostning.

Jeg vet ikke hvor du har tolket inn at jeg går rundt og sier ting jeg ikke mener, eller at jeg har vært klar over at jeg var usikker - det er jo nettopp det som er poenget mitt.

Jeg deler for så vidt ditt syn, men du baserer nok din kritikk på en misoppfatning av min agenda. for øvrig var det egentlig ikke kjeft jeg kom for å få ;) men jeg respekterer ditt syn, og som nevnt, lang på vei deler jeg også det.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du har tolket inn at jeg går rundt og sier ting jeg ikke mener, eller at jeg har vært klar over at jeg var usikker - det er jo nettopp det som er poenget mitt.

Jeg deler for så vidt ditt syn, men du baserer nok din kritikk på en misoppfatning av min agenda. for øvrig var det egentlig ikke kjeft jeg kom for å få ;) men jeg respekterer ditt syn, og som nevnt, lang på vei deler jeg også det.

Jeg har ikke tolket noe som helst. Jeg sier bare min mening.

At dette har skjedd et par ganger høres i seg selv ikke urimelig ut, men om det virkelig er urimelig eller ikke, kommer egentlig helt an på hvorfor du mistet interessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...