Gå til innhold

Hvor mye barnevakt skal jeg si ja til?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Heisann! :)

Jeg er en 20 år gammel jente som er sammen med en gutt som fikk en halvbror for ca 1 år siden.

Mine svigerforeldre har kun meg som barnevakt, og det har de virkelig begynt å utnytte i det siste.. De spør meg ca 2 ganger i uken om jeg kan sitte barnevakt, da varierer det fra en time til hele kvelden - de er for eks. ute og handler, i ulike møter eller på fest.

Jeg får ingenting for dette, verken i form av penger eller tjenester. Likevel så ønsker jeg jo å hjelpe, men jeg føler at det begynner å bli litt mye nå..

Derfor lurer jeg på hvor mye som er "ok", hvor mye som bør forventes av meg? Vil ikke virke frekk eller at jeg ikke bryr meg, men jeg har jo mine ting å holde på med selv (jobb, utdanning, venner og familie).

I tillegg så føler jeg meg litt "brukt" siden jeg ikke får noe for dette, de er "rike", dvs begge har over millionen i lønn, mens jeg er fattig student som lever på studielån og jobber endel ved siden av, så de timene jeg sitter barnevakt kunne jeg jo tilbragt på jobb og fått betalt for det. Er det gnient av meg å tenke sånn, eller synes dere jeg skulle fått noe for det?..

Kvier meg for å si noe til dem, fordi jeg vil ikke ødelegge et ellers fint forhold :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes du skal si nei jeg. Hvis du bare fortsetter å si ja kommer de til å utnytte deg i lang tid. En gang i månden eller noe kunne du sakt ja til.

• Liker 4
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg ville sagt noe som "jeg skulle gjerne ha hjulpet dere, men jeg må prioritere å jobbe pga økonomi".

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville sagt noe som "jeg skulle gjerne ha hjulpet dere, men jeg må prioritere å jobbe pga økonomi".

TS her

Ja, det var lurt!! :D Den skal jeg jammen bruke! Tusen takk for forslaget!

• Liker 1
Gjest Nadezhda
Skrevet

Da får jo de velge da, enten tilby betaling for barnevaktsittingen, eller ikke mase så mye :gjeiper:

Skrevet

Da får jo de velge da, enten tilby betaling for barnevaktsittingen, eller ikke mase så mye :gjeiper:

TS

Ja, helt sant! At jeg ikke har kommet på det før! :D

Skrevet

Fortell ss hva de svarer da:)

Yes, skal gjøre det! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeez. Barn skal de ha, men ikke kan ta vare det.

Jeg ville syns at det frekt at man spør noen opp til 2 ganger i uken og de kan passe barnet ditt, nesten som om du ikke skulle hatt andre ting å bruke tiden med. :kjefte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ett par timer en ettermiddag og en kveld i måneden. Oftere enn det synes jeg blir for mye. For som du sier så har du jo ditt eget liv.

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal si ja når du hr LYST å sitte barnevakt jeg :)

Skrevet

Kva med kjæresten din, då? Passar ikkje han ungen?

• Liker 2
Skrevet

Kva med kjæresten din, då? Passar ikkje han ungen?

Det tenkte jeg å!!! Hvorfor kan ikke han stille opp for å psse broren sin??

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gjerne holdt kjæresten med selskap gratis (hvis jeg ikke skulle noe annet) når han passet på broren sin. Men aldri i livet om jeg skulle sittet gratis barnevakt 2 ganger i uken for broren hans, mens han selv var ute og gjorde andre ting.

• Liker 2
Skrevet

TS her :)

Hehe, ja blir helt feil at de spør meg i stedet for kjæresten min.. Problemet er jo at han nesten aldri har tatt i en baby, og i alle fall aldri passet en.. Jeg er litt bedre vant kan du si.. Men fra nå av kommer jeg ikke til å si ja med mindre jeg har veldig lysst og veldig god tid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...