Vibi Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Vi har nå en Peugeot 407, og ser at det kommer til å bli veldig trangt for føreren å ha et bakovervendt sete bak han. Derfor skal vi bytte ut bilen, og er litt usikker på hvilken type vi skal velge. Har sett på Skoda Superb, og denne er jo suveren, men mannen ønsker seg veldig en Volvo, fordi sittekomforten er hundre ganger bedre (han sliter med ryggen). Så spørsmålet er - er det noen som har erfaring med to bakovervendte bilstoler i denne - ett bak førersetet, og ett bak førersetet? Vi har sett på den nye modellen - vet at de var større for bare 4-5 år siden.
Fomle - Fanten Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg tror nok jeg ville gått for en volvo hvis din mann sliter med ryggen. Jeg har også rygg problemer og da kan jeg ikke kjøre 2-3 timer med mindre det er en volvo. Det er jo viktig at føreren sitter godt når dere først skal bytte bil. Volvo har en rekke familiebiler som lover god plass. Jeg har i det siste sett litt på xc 90 utgaven og den virker romslig. Men for all del ikke kjøp Skoda fabian. Den egner seg rett og slett ikke til det du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Vi har nå en Peugeot 407, og ser at det kommer til å bli veldig trangt for føreren å ha et bakovervendt sete bak han. Derfor skal vi bytte ut bilen, og er litt usikker på hvilken type vi skal velge. Har sett på Skoda Superb, og denne er jo suveren, men mannen ønsker seg veldig en Volvo, fordi sittekomforten er hundre ganger bedre (han sliter med ryggen). Så spørsmålet er - er det noen som har erfaring med to bakovervendte bilstoler i denne - ett bak førersetet, og ett bak førersetet? Vi har sett på den nye modellen - vet at de var større for bare 4-5 år siden. Har kun prøvd bakovervendt babystol(bak fører) sammen med bakovervendt bilstol bak passasjersiden. Tror igrunn det skal gå greit å bytte plass på disse setene og - men har ikke prøvd det. Mannen min er ganske stor, og har ikke klagd de (få) gangene han har sittet på passasjersiden der det største setet er bakovervendt.
Vibi Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2011 Jeg tror nok jeg ville gått for en volvo hvis din mann sliter med ryggen. Jeg har også rygg problemer og da kan jeg ikke kjøre 2-3 timer med mindre det er en volvo. Det er jo viktig at føreren sitter godt når dere først skal bytte bil. Volvo har en rekke familiebiler som lover god plass. Jeg har i det siste sett litt på xc 90 utgaven og den virker romslig. Men for all del ikke kjøp Skoda fabian. Den egner seg rett og slett ikke til det du ønsker. Skoda Fabian skal vi definitivt IKKE ha, det er superben vi har sett på, fordi plassen her er helt sinnsyk i baksetet. Volvo XC90 er nok drømmebilen ja, men den ligger jo på godt over millionen hvis du skal ha ny, eller et år gammel, og det var liksom det som var tanken Ellers tusen takk for svar begge to, vi får bare låne en og prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå