b0blitez Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 hvis jeg er vant til å spise f.eks 2000 kcal hverdag, og synker ned til 1000 kcal. Vil magesekken min krympe da? Vil det bli at 2000 kcal for meg blir aalt for mye? Også har jeg hørt at sitron skal hjelpe med å krympe magesekken mindre, så du spiser mindre- er det sant?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Kroppens energibehov blir ikke lavere av at du spiser mindre nei. Det er ikke størrelsen på magesekken som avgjør hvor mye energi kroppen behøver for å vedlikeholde de livsviktige prosessene sine. Ta deg en tur på biblioteket og les en bok om biologi og ernæring.
Teriyaki Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Antall kalorier er vel ikke det som styrer størelsen på magesekken din. Det er mengde som har noe å si. Volum. Dersom du spiser 10 brødskiver til frokost, så vil magesekken seg etter hvert utvide seg slik at du klarer den mengden. Spiser man mindre, blir størelsen deretter. Men det er vel bare til et vist punkt da. Og når det er sagt; 1000 kalorier er ALT for lite å spise per dag. Uansett om man prøver å gå ned i vekt eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå